Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 april 2009, 12:07
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan

Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Dag Hetty,

Ik denk dat dat meer voor je doet dan flyers uitdelen. Een flyer wordt, als je pech hebt, gevonden door misschien 1 potentiële klant op 100 flyers (je kunt natuurlijk maar een beperkt aantal flyers uitdelen, 1000-1500 is naar mijn idee al heel erg veel, het zal eerder op 100-300 komen), terwijl een goed geschreven artikel op de juiste plek een veel groter bereik heeft.

Je kunt ook denken aan een nieuwsbrief. Dat luistert waarschijnlijk heel nauw, want ik moet bekennen dat ik de meesten niet lees, maar als je de juiste toon weet te zetten, is het een ander verhaal. Zo kreeg ik vanochtend de maandelijkse nieuwsbrief van Els Brouwer binnen en hoewel ik naar alle waarschijnlijkheid geen gebruik zal maken van haar diensten, blijft ze wel op mijn netvlies hangen en zal ik haar, mocht de gelegenheid zich voordoen, adviseren aan anderen die wel naar haar diensten op zoek zijn.

Dat is voor mij trouwens het belangrijkst: heel goed kijken waar je diensten gebruikt kunnen worden en waar men er (in de nabije toekomst) behoefte aan heeft.
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
Oud 24 april 2009, 09:27
els brouwer's schermafbeelding
els brouwer els brouwer is offline
Lid

Weblogartikelen: 1

@ Mieke: leuk om te horen! Dat is ook precies een van de redenen waarom ik mijn nieuwsbrief maak: ik laat ermee zien dat ik een 'expert' ben. Toevallig ben ik tekstschrijver, maar ook als je coach, tekenaar, ontwerper, noem maar op bent, is dat belangrijk. Mensen moeten je leren kennen en vertrouwen in je krijgen dat je hun problemen kunt oplossen.

Met een nieuwsbrief mag je zomaar elke maand (dat lukt me helaas niet altijd, het is meer elke 5/6 weken ) bij iemand in z'n Inbox komen. Maar natuurlijk moet de nieuwsbrief wel de moeite waard zijn. Hij moet echt gaan over waar de klant mee worstelt, en niet over jouw 'unieke' prestaties als ondernemer of dienstverlener.

Gratis nieuwsbrief over effectieve copywriting op het web

www.wervendewebteksten.nl
Met citaat reageren
Oud 25 april 2009, 19:21
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan

Ik probeer de aandacht te trekken via de website, met een nieuwsrubriek, maar ook met een nieuwsbrief. De website wordt beetje bij beetje verder ontwikkelt, om te zorgen dat de teksten die ik gebruik ook aanslaan bij mijn klanten. Dat is vrij moeilijk. Verder is het vooral netwerken en mond op mond reclame.
Met citaat reageren
Oud 25 april 2009, 22:48
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan

Weblogartikelen: 1

Mond *tot* mond reclame mag ik hopen. Mond op mond praat zo lastig en is gevoelig voor virussen e.d.

Marlies
Oud 25 april 2009, 23:35
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan

Stuur een bericht via Skype™ naar illutic

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TamTamTekst Bekijk bericht
Mond *tot* mond reclame mag ik hopen. Mond op mond praat zo lastig en is gevoelig voor virussen e.d.

Marlies
Ik geloof dat het hier ook als mond-op-mondreclame wordt bestempeld. Maar inderdaad: dat is wel erg lastig om dan ook daadewerkelijk iets nuttigs door te geven
Oud 23 november 2009, 18:09
erikvictor erikvictor is offline
Juniorlid

Dag,

Ik ben net begonnen, maar dit is wat ik tot nu toe doe:
-iedereen laten weten wat ik doe en ik vraag vaak of zij iemand weten die van mijn diensten gebruik wil maken
-in samenwerking met andere organisaties bied een vesimpelde versie van mijn diensten gratis aan (ik wil dit één á twee maal per jaar gaan doen)
-Ik geef een flyer mee aan klanten en een visitekaartje. Ik vraag hen om mijn naam te noemen als de training is bevallen en het onderwerp van mimjn trainingen ter sprake komt
-Ik heb een cartoon in filmvorm op youtube staan en op netwerksites waar ik denk dat klanten komen. De cartoon duurt 1,5 minuut.
-Ik probeer zoveel mogelijk te reageren op fora waar vragen staan die met mijn diensten te maken hebben
-Open coffee, staat op mijn todo lijst
-Ik speur naar intressante beurzen en openingen

Ik bied teamcoaching en trainingen aan.

Hartelijke groet,
Erik-Victor
Met citaat reageren
Oud 26 april 2009, 10:26
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan

Citaat:

Marlies
Dank Marlies, nooit bij stil gestaan. Maar in de volksmond zeggen we altijd 'mond op mond' reclame. Taal is niet mijn sterkste kant
Met citaat reageren
Oud 26 april 2009, 11:39
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator

Weblogartikelen: 2

Citaat:
Mond *tot* mond reclame
Maar dan wel gespeld als samenstelling hè: mond-tot-mondreclame
Oud 27 april 2009, 12:03
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Maar dan wel gespeld als samenstelling hè: mond-tot-mondreclame
Volgens Het Groot Woordenboek blijkt 'mond-op-mondreclame' ook te kunnen. Ze suggereren daar ook nog 'mondreclame', maar dat vind ik meer iets voor leveranciers van tandpasta.
Oud 27 april 2009, 17:40
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan

Gisteravond keek ik naar mooiweerdeleeuw. In dat programma liet men wat voorbeelden van verkeerd taalgebruik zien. Laat daar nou 'mond op mond' reclame ook bij zitten.

(volgens mij zitten er geen taalfouten in deze zinnen )
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten