Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 november 2006, 10:09
MTF
Gast

Smile Re: Wat kost een boekhouder/accountant?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Ik ben ook ooit begonnen bij een groot kantoor en daar zijn dat soort tarieven heel normaal. Later ben ik overgestapt naar een AA van dat kantoor die met een collega voor zichzelf was begonnen. Die kost nu iets meer dan de helft van bovengenoemd tarief. En dat met meer praktijkervaring als ondernemer

Daar komt bij dat ze er bij zo'n groot kantoor met al die assistenten goed in zijn om allerlei vage, verdwaalde en ontraceerbare uurtjes op jouw strippenkaart te schrijven.

Als ik van mijn start op dit punt iets heb geleerd dan is het: als freelancer / kleine ondernemer geen groot kantoor.
Hier sluit ik me bij aan. Voor grotere bedrijven (lees BV constructies e.d.) is een AA accountant wel verstandig. Voor eenmanszaken e.d. is een administratiekantoor voldoende. Tenzij je het dubbele wil betalen natuurlijk. Maar voor 60 euro per uur ex btw heb je een goede boekhouder mijns inziens.
Met citaat reageren
Oud 10 november 2006, 10:57
Son's schermafbeelding
Son Son is offline
Lid

Standaard Re: Wat kost een boekhouder/accountant?

Inmiddels heb ik mijn tweede offerte binnen. Van een klein administratiekantoor, gerund door 1 man. Hij rekent € 560,-. Dat is een behoorlijk lager bedrag dan de € 1.000,- die de accountant rekent.
Maar toch heb ik er nog geen goed gevoel bij. Ik heb mijn auto nog niet goed in de boeken staan. Daar ging hij even op in. Hij praatte zo snel en van de hak op de tak, dat ik het niet kon volgen. Ookal bezoek je het administratiekantoor maar 1x per jaar, ik wil ook af en toe wat adviezen. En als ik hem nu al niet kan volgen...hij was erg gehaasd, na 10 minuten stond ik alweer buiten.
Ik ga nog 1 benaderen, weer een administratiekantoor. En dan beslissen.
Met citaat reageren
Oud 10 november 2006, 11:36
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator

Weblogartikelen: 2

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Son Bekijk bericht
Hij praatte zo snel en van de hak op de tak, dat ik het niet kon volgen. Ookal bezoek je het administratiekantoor maar 1x per jaar, ik wil ook af en toe wat adviezen. En als ik hem nu al niet kan volgen...hij was erg gehaasd, na 10 minuten stond ik alweer buiten.
Ja, goed punt. Niet nemen, die man. En even verder zoeken.
Oud 10 november 2006, 12:08
MTF
Gast

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Son Bekijk bericht
Inmiddels heb ik mijn tweede offerte binnen. Van een klein administratiekantoor, gerund door 1 man. Hij rekent € 560,-. Dat is een behoorlijk lager bedrag dan de € 1.000,- die de accountant rekent.
Maar toch heb ik er nog geen goed gevoel bij. Ik heb mijn auto nog niet goed in de boeken staan. Daar ging hij even op in. Hij praatte zo snel en van de hak op de tak, dat ik het niet kon volgen. Ookal bezoek je het administratiekantoor maar 1x per jaar, ik wil ook af en toe wat adviezen. En als ik hem nu al niet kan volgen...hij was erg gehaasd, na 10 minuten stond ik alweer buiten.
Ik ga nog 1 benaderen, weer een administratiekantoor. En dan beslissen.
Een boekhouder moet zeker de tijd voor een (nieuwe) klant nemen. Klinkt erg onduidelijk. Maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Vindt het verschil met de accountant (te) groot!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
accountant

Regels voor berichten