Goedendag allen,
van mij nog geen pitch.. ik ben enkele jaren geleden al als zzp-er begonnen naast mijn fulltime baan bij de brandweer (2 keer 24 uur per week werken, dus 5 dagen over..). Toen voornamelijk in de brandbeveiliging gewerkt als brandwacht. Nu wil ik mij gaan richten op een geheel andere markt, namelijk het installatiewerk. Een goede kennis werkt bij een elektrotechnisch bedrijf dat zich voornamelijk richt op de verkoop van producten en niet zozeer op het aanbieden van diensten.
Die kennis van mij werkt op de verkoop afdeling en krijgt van klanten regelmatig verzoeken tot het verlenen van diverse diensten. Waaronder het maken van dekkingsplannen voor draadloze accespoints (de zogeheten hotspots). De kennis heeft via een klant de beschikking gekregen over software die byzonder goed geschikt is voor het maken van deze dekkingsplannen, die software mag ik ook gaan gebruiken.
Even concreet wat ik dus wil gaan doen:
Ik krijg de opdrachten van de kennis tot het maken van zo'n dekkingsplan, aan de hand van het dekkingsplan een offerte maken voor de installatie van apparatuur ten behoeve van draadloze netwerken. Bekabeling laten aanleggen wil ik uitbesteden en vervolgens de accespoints e.d. afmonteren, installeren en testen. Ten slotte nog een controle rapport met de testresultaten over de dekking. Misschien in wil ik in de toekomst ook nog onderhoud en storing contracten gaan aanbieden.
Waar ik nog wel een beetje mee zit zijn verzekeringen. Wat voor verzekering ga ik nodig hebben? Ik denk alleen een bedrijfs aansprakelijkheid verzekering en misschien een rechtsbijstand verzekering? (de rechtbijstand heb ik prive al wel maar die geld niet voor zakelijke conflicten?)
Ik hoef gelukkig niet veel te gaan netwerken want de klanten worden bij mij aangeleverd
Verder ga ik deze website lekker doorlezen, ben al een HOOP goeie hulpzame informatie tegen gekomen, hartstikke fijn!
daarbij wil ik nog even zeggen, als er op dit forum mensen zijn die ook pas (of misschien al lang geleden) in het installatiewerk zijn begonnen.. ik sta open voor alle tips en suggesties!
groetjes
vincent