Ik hou nooit zo van administratie (welke freelancer wel) en probeer het dus tot een minimum te beperken.
Mijn hoofdactiviteit is het maken/verbeteren van websites voor derden. Zelf beheer ik ook een paar websites, die ik dan ze heb gepositioneerd dat ze "uitgegeven" worden door mijn bedrijf (
deze website is een uitgave van...). Voor 1 van die sites organiseer ik dan jaarlijks een SFB-dag waarvoor ik dan een terrein afhuur bij een scouting en daar wat kleine dingen voor inkoop (m.n. voor de afsluitende BBQ). De totale kosten van dat gebeuren zijn zo'n twee- tot driehonderd euro, maar er zitten echt inkoop-knulligheidjes bij als een pakje servetten e.d.
Ik heb natuurlijk geen zin om allerlei bonnetjes van de albert heijn, de slager, de lidl en weet ik wat meer te gaan bewaren, waarbij ik dan ook weer dingen apart moet gaan houden voor privé en de SFB-dag. Kan ik niet gewoon als privépersoon een factuur maken voor "organisatie SFB-dag" waarbij ik 1 totaalbedrag opgeef en dat dan als bedrijf aan mij privé betaal? Of pikt de belasting dat niet, omdat we uiteindelijk dezelfde rechtspersoon zijn?