Outsourcing naar Azië
Hallo,
Ik heb een algemene vraag i.v.m. outsourcing van programmeeropdrachten van Nederlanders door azieatische landen o.a. India
Er zijn meerdere programmeurs, en 1 persoon die de gelden regelt in het aziatische land, maar ik wil het liefst zelf de controle hebben om het geld(salaris) uit te betalen aan de juiste personen.
Ik ben nog niet begonnen, maar wil eerst nog de volgende dingen weten:
1) Is het mogelijk om een bankpasje van een Nederlandse zakenrekening aan de indier te geven zodat hij/zei de gelden eraf kan halen die ik op de rekening zet.
2) Is punt 3 wel acceptabel voor de belasting in Nederland dat het geld wel in India terecht komt? Of moet het overgemaakt worden?
3) Misschien zijn deze vragen te specifiek en moet ik dit aan de belastingdienst vragen denken jullie? Nou die koekenbakkers weten zelf niet waar ze het over hebben op het gebied van outsourcing.
Ik heb ze al een paar keer gebeld. De 1 zegt dat de btw van de klant verlegd moet worden en de ander zegt dat ik gewoon Nederlandse btw moet doorberekenen aan de klant, dus ik weet het dan ook niet meer.
Weet iemand dit?
Het scenario zit zo in elkaar:
1) De Nederlandse klant betaalt mij.
2) De werkzaamheden worden in Azië gemaakt.
Ik hoop via deze manier iemand te vinden die hier ervaring mee heeft.
|