Beste René,
Ik stel je bestempeling niet op prijs.
Ik ben hard aan het uitzoeken hoe het zit en de posting op dit forum is één van de manieren om erachter te proberen te komen. Naast een posting op nog een ander forum ben ik ook aan het bellen met KvK (Zij reageerden begrijpend, maar hebben die specifieke informatie niet. Kennelijk betalen de meeste ondernemers over het algemeen liever maar.), ik probeer nog steeds SENA zelf te bereiken ik ben in contact met de SP -ja, politiek- in de hoop van hen ook wat info te krijgen. Daarbij heb ik het nodige zoekwerk op het internet verricht.
De wet op de naburige rechten geeft geen uitsluitsel: er wordt weliswaar in gesteld dat je het moet opgeven als je muziek gebruikt en dat het strafbaar is als je onjuistheden opgeeft, echter niets over een verplichting tot informatie of dat SENA dan maar zomaar uit eigen beweging een heffing mag vaststellen.
Dit forum is toch om vragen te stellen en/of ervaringen te delen om daardoor wijzer te worden? Dat is ook mijn doel met mijn post. Natuurlijk meld ik het zodra ik iets concreets achterhaal over dit onderwerp.
p.s.:
http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/de...rige%20rechten