Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Jongman
Zolang je geen btw nummer hebt gekregen van de belastingdienst mag je helemaal geen btw rekenen. Als je wel btw rekent is dat strafbaar..
Hoe weet je dat je je niet bij de belastingdienst hoeft aan te melden of hoeft in te schrijven bij de kamer van koophandel? heb je dit uitgezocht of neem je dat aan?
Kortom heb je je voorbereid op het worden van freelancer of ga je gewoon beginnen zonder enige voorbereiding?
|
Ik ben nog best jong en moet nog 2 jaar studeren, maar mijn oude stagebedrijf vroeg mij om te blijven freelancen, dus het is allemaal nogal spontaan gegaan zonder enige voorbereiding inderdaad. (Ik krijg over freelancen pas volgend jaar uitleg tijdens mijn studie en ik doe dit als bijverdiensten dus weet niet eens of ik het wel freelancen mag noemen.) Maar volgens mij is alles nu redelijk duidelijk, ik heb ook een contactpersoon aan wie ik alles kan vragen en met wie ik maandag alles ga regelen, alleen mijn factuur wil ik graag nu opsturen en ze is in het weekend natuurlijk niet bereikbaar (dus daarom vroeg ik het hier even). Zij heeft me in ieder geval verteld dat ik mijn factuur al kan opsturen en dat zolang ik het als bijverdiensten doe ik me nog niet bij kvk in te schrijven.. Maar omdat ik nu al meer opdrachten krijg dan ik verwacht had, leek het haar wel verstandig om me begin volgend jaar bij de kvk in te schrijven. Maargoed ik snap er nog vrij weinig van dus