Beste allemaal,
Graag jullie hulp bij het volgende vraagstuk.
Ik heb een webwinkel en kan bestellingen van klanten, rechtstreeks laten bezorgen aan de klant, vanuit het magazijn van mijn leverancier.
Mijn leverancier en ik krijgen te maken met drie aspecten per bestelling:
- mijn inkoopprijs
- extra personeels kosten leverancier
- verzendkosten
N.b punt 2+3 kunnen ook onder één noemer vallen namelijk: handlingkosten. Vanwege mijn vraagstuk splits ik deze twee.
De leverancier verstuurd normaliter meerdere orders per dag, dat zijn dan pallets. De orders via mijn webwinkel kunnen honderd per dag gaan worden, dus meer volume, meer afleveradressen en toename in personeelkosten voor leverancier.
Wat betreft de verzendkosten, die kan ik 1op1 per bestelling zelf betalen, bijvoorbeeld direct aan TNT, maar ook achteraf aan mijn leverancier. (directe doorbereking).
Maar, als zijn personeelskosten groeien vanwege toenemende volume aan orders, moet hij dat ook doorberekenen. Dit noem ik even voor het gemak: handlingkosten.
Aangezien ik dus zelf geen magazijn heb en geen personeel, kan ik die kosten niet van mijn omzet aftrekken. De BTW op de verzendkosten kan ik uberhaubt wel verrekenen, zowel via hem als TNT.
Mijn vraag waar ik mee zit is:
Kan ik ook een constructie met hem opzetten, zodat ik een factuur van hem ontvang met als post: huur magazijn? (wat de waarde van de extra kosten van persooneel vertegenwoordigd.)
Wat is voor ons het beste om de kosten bij punt 2 te gaan verrekenen. Want uiteindelijk worden alle kosten naar mij doorberekend, maar heb ik minder aftrekposten/kosten.
Want als de kosten van punt 2 bij punt 3 wordt opgeteld moet ik BTW betalen, terwijl ik alleen de btw van mijn klant krijg voor punt 3.
Ik weet niet wat ik hier het beste kan doen, graag jullie hulp met dit vraagstuk.
P.s. alleen reacties met legale constructies!