Kun je niet beter per project werken? Dan kun je makkelijk per project zeggen hoeveel je aan acquisitie etc hebt besteed. Soms heb je namelijk geen acquisite gedaan omdat je door een klant benaderd bent via je website, etc.
Met de juiste tool (er zijn er veel te vinden, gratis of niet, op internet) kun je die onderverdelingen dan desnoods bij elkaar op tellen. Maar eigenlijk lijkt me dat helemaal niet nodig. Een erg prettig programma vind ik advanced time reports:
http://www.advancedtimereports.com/
Daar kun je projecten aanmaken en binnen projecten een onderverdeling in werkzaamheden. Je kunt per project en per onderverdeling de tijd bijhouden.
Ik krijg de indruk uit je mails dat je een beetje vanuit de verkeerde invalshoek zoekt: je lijkt meer te kijken naar het middel (telefoon/administratie-indeling) dan naar het doel (wat wil ik met de telefoon/wat is het doel van mijn administratie).
Als je denkt vanuit het doel, kun je misschien duidelijker vragen stellen (althans, dan kunnen wij beter een aansluitend antwoord geven) en kun je ook gerichter zoeken naar wat je nodig hebt.
Marlies