'Studiereis' zakelijke kosten?
In juli ga ik met mijn vader een aantal dagen naar Barcelona. Gewoon, voor de fun, niet zakelijk. Alhoewel we mogelijk wel wat exposities willen bezoeken die raken aan mijn vakgebied. Nu tipte iemand me dat ik de kosten van ticket, hotel en eten/drinken etc. zakelijk kan boeken als bedrijfskosten, onder het mom van studiereis om mijn kennis op peil te houden of het volgen van nieuwe ontwikkelingen op mijn vakgebied. Ik werk in de reclamewereld, als zelfstandige.
Ik zou dan een soort van 'programma' op moeten stellen van wat we zoal gaan doen, wat volgens mij alleen te controleren is adhv toegangsbewijzen van bijv. musea. Die heb ik dan, dus dat is geen probleem. Ook zou ik eventueel slechts de helft vd kosten kunnen opvoeren (dus niet die v mijn pa, die dan alleen ter gezelschap meegaat).
Hoe zit dit? Wat zijn de criteria voor een studiereis of 'reis ter inspiratie'? Het verdient misschien niet de schoonheidsprijs maar als ik het braafste jongetje vd klas was geweest, was ik wel in loondienst gebleven. Graag jullie reactie, tips en advies. Alvast bedankt.
|