Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mariëlle Schrijft
Een onderzoek aan de Harvard University leert dat afgestudeerden die ondernnemer zijn geworden allemaal een sportverleden hebben.
Dat klinkt logisch, vindt ondernemersblad Sprout in een artikel in het aprilnummer. Sporters hebben meer uithoudingsvermogen, hebben beter leren omgaan met winst en verlies. Uitstekende vaardigheden om in je eigen bedrijfspraktijk te brengen natuurlijk.
-------------------------------------
Ik ben nooit topsporter geweest, maar heb wel altijd veel gesport. Ik herken het wel. De spanning tijdens een wedstrijd, je kop erbij houden, uit dips komen etc. Of het me de ondernemer van het jaar zal maken, weet ik niet, maar ik heb er wel erg veel van geleerd. Ik leer er overigens nog steeds veel van. Herkennen jullie dit ook? Kun je de ervaringen in wedstrijdsport (want daar gaat het dan wel over, niet over patiencen met je buren) gebruiken in je bedrijf?
|
Beetje kort door de bocht, maar amerikanen zijn altijd anders...
nee, even alle gekheid op een stokje, ik ben absoluut geen sporter, wel werk ik vaak in de tuin, maar of dat meespeelt? Mijn vermoeden is dat het hier voornamelijk om doorzettingsvermogen, in goede en slecht tijden, gaat en dat dat bij beide takken van "sport" meespeelt. In Nederland zijn echter de meeste ondernemers die ik ken ook absoluut geen sporters, zelfs niet de heel succesvolle. Ben benieuwd naar het onderzoek overigens, want sommige onderzoekers zijn er erg goed in om naar een bepaalde uitkomst toe te werken.