Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #2  
Oud 6 april 2006, 09:45
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Administratie inrichten

Ik heb mijn administratie bij de start laten opzetten en inrichten door een accountant en sindsdien doe ik zelf de basisboekhouding (facturen en afschriften) in een boekhoudpakket en de meeste btw-aangiftes. Mijn accountant doet de rest (bijzondere boekingen, laatste btw-aangifte, jaarrekening, aangifte IB).

Als ik erop terugkijk dan was het een beetje overdreven om bij de start met mijn eenmanszaak naar een groot accountantskantoor te gaan. Dat had wel wat lichter gekund. Maar ik had er weinig verstand en wilde op dit punt geen risico nemen.

Inmiddels is mijn bedrijf ingewikkelder geworden (bv), ben ik geswitcht naar een kleiner accountantskantoor en een eenvoudiger boekhoudpakket. Mijn accountant doet nu wat meer (vpb, holding/werkmaatschappij, loonadministratie). De basisadministratie van de werkmaatschappij doe ik nog steeds zelf. Ik vind het prima zo.
__________________
René
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon