|

29 juni 2007, 16:25
|
 |
Moderator
|
|
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
|
|
Re: Ervaring met Office 2007?
Ik ben inmiddels geüpgraded
De upgrade installeren ging probleemloos. De nieuwe interface is even wennen, maar hij bevalt me wel. Al is het soms een beetje Johan Cruyff: elk voordeel hep ze nadeel. Door de betere indeling van functies in het lint (die de vroegere menu's en werkbalken vervangt) moet je voor sommige dingen een keertje extra klikken.
Met name in Outlook en Access zitten nuttige verbeteringen waar ik erg blij mee ben. Ik organiseer mijn dagelijks werk nu met de nieuwe takenbalk in Outlook. Je komende afspraken, e-mails om op te followuppen en actuele taken overzichtelijk op een rij. Eén klik op een e-mail om hem te markeren voor followup. Heel handig! Attachements bekijken en verwijderen werkt beter. Word is nu overal de editor (ook in e-mails en taken). Prima.
De Office-programma's zijn heel stabiel en van goede kwaliteit. Ik ben alleen minder tevreden met de online help. Die lijkt minder contextueel geworden.
Word 2007 werkt moeiteloos met oude bestanden, en je kunt ook heel makkelijk bestanden in het oude formaat opslaan. Het is beslist niet de horror van 1997, toen er plots niet-uitwisselbare .doc's verschenen. Je moet nu alleen even in de gaten houden dat je niet een bestand in het nieuwe formaat stuurt naar iemand die nog met een 'oude' Word werkt. Desgewenst zet je in de "opties voor opslaan" het standaardformaat op "Word 97-2003-document (*.doc)" en dan merk je eigenlijk niets meer van het nieuwe 2007-formaat (.docx), dat dan alleen nog als keuzemogelijkheid in het Opslaan-dialoogje zit.
__________________
René
|

29 juni 2007, 16:36
|
 |
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
|
|
Re: Ervaring met Office 2007?
Hehe, eindelijk.... 
Trouwens niet verstandig dat je deze bekentenis hebt afgelegd, want ik ga je meteen met een probleem confronteren. Dell helpdesk (hoe vriendelijk ook) moest zelf ook aan het uitzoeken.
Als ik Outlook (2007) afsluit en daarna opnieuw open, krijg ik de melding 'gegevensbestand is niet goed afgesloten' en daarna gaat Outlook aan het controleren. Het gaat ws om het .pst bestand dat te groot is (ca 100 MB). Hoe hou ik mijn pst files binnen de perken? Ik ben nu maar met de botte bijl aan het deleten, maar heb liever een slimme en geautomatiseerde oplossing. Tipz?
ben overigens gestopt met backup online van KPN. Wat heeft dat bedrijf zijn best gedaan om de service te verslechteren, oef. Kon alleen helpdesksupport per e-mail krijgen. Als een bedrijf zo omgaat met klanten, ben ik weg (en hoe  ).
Iemand ervaring met een alternatief?
|

29 juni 2007, 19:12
|
 |
Moderator
|
|
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
|
|
Re: Ervaring met Office 2007?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix
Als ik Outlook (2007) afsluit en daarna opnieuw open, krijg ik de melding 'gegevensbestand is niet goed afgesloten' en daarna gaat Outlook aan het controleren. Het gaat ws om het .pst bestand dat te groot is (ca 100 MB).
|
Nee, het is niet te groot. De oorzaak is dat iets of iemand het .pst-bestand nog open heeft nadat je Outlook hebt afgesloten. Als je dan Outlook opent dan treft hij het bestand nog open aan en neemt aan dat het niet goed was afgesloten. Typische veroorzakers zijn: - Een zoeksysteem als Google desktop search of Microsoft's Windows desktop search.
- PDA-synchronizer.
- Zgn. COM add-ins. Dat zijn stukjes software van andere applicaties die zich in Outlook nestelen voor integratie van hun functionaliteit
- Anti-virusscanner/firewall.
Ik krijg die foutmelding soms ook en ik ben er nog niet achter wat in mijn geval de oorzaak is.
Citaat:
Hoe hou ik mijn pst files binnen de perken? Ik ben nu maar met de botte bijl aan het deleten, maar heb liever een slimme en geautomatiseerde oplossing. Tipz?
|
In Outlook zit handige functionaliteit om oude items automatisch te archiveren naar een apart .pst-bestand dat je alleen als archief gebruikt. Daarbij worden ze verwijderd uit je normale .pst-file voor dagelijks gebruik. Zie het onderdeel "Back-up maken en archiveren" in de help.
Citaat:
ben overigens gestopt met backup online van KPN. Wat heeft dat bedrijf zijn best gedaan om de service te verslechteren, oef. Kon alleen helpdesksupport per e-mail krijgen.
|
Ik zat er net over te denken om er gebruik van te gaan maken. Ben je alleen ontevreden over de helpdesk, of ook over het product zelf?
Citaat:
Iemand ervaring met een alternatief?
|
In de Computable van 11 juni 2007 stond een soort combi-advertorial met informatie van een stuk of acht aanbieders.
__________________
René
|

29 juni 2007, 19:21
|
 |
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
|
|
Re: Ervaring met Office 2007?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene
Ik zat er net over te denken om er gebruik van te gaan maken. Ben je alleen ontevreden over de helpdesk, of ook over het product zelf?
|
Het product werkt goed, tot dat je naar een nieuwe pc migreert. Omdat ik daar een andere directorystructuur had, snapte het systeem niet meer wat het moest doen. Maar backup online anders instellen of opnieuw instellen is lastig; ik kwam er niet uit, de help is erg summier. Volgens mij is het een product wat KPN extern heeft ingekocht (help is engelstalig). Voor support kan je je alleen per e-mail vervoegen bij KPN. Ik ga geen ellenlange e-mail correspondentie voeren over softwareconfiguratievraagstukken, telefoon is wat dat betreft een handiger medium. Daarnaast was ik ontevreden over de wijze waarop gefactureerd werd (per e-mail, maar onopgemaakt, onleesbaar). Kortom, ik was weer eens een early adopter. Het geheel is dus niet naar wens. Maar techneuten komen er vast wel uit :-)
|

29 juni 2007, 19:28
|
 |
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
|
|
Re: Ervaring met Office 2007?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene
Typische veroorzakers zijn: - Een zoeksysteem als Google desktop search of Microsoft's Windows desktop search.
- PDA-synchronizer.
- Zgn. COM add-ins. Dat zijn stukjes software van andere applicaties die zich in Outlook nestelen voor integratie van hun functionaliteit
- Anti-virusscanner/firewall.
Ik krijg die foutmelding soms ook en ik ben er nog niet achter wat in mijn geval de oorzaak is.
|
Oké, desktop zoekers heb ik ook, geen pda (gewoon succes agenda, geen last van synchronisatie en lege accu's die ontploffen), COM add-ins heb ik denk ik ook geen last van (  ) en anti virus is natuurlijk gewoon aanwezig.
Dus wat nu?
Er zijn overigens 2 .pst bestanden: outlook en archive. Eén daarvan is ondanks het killen van een hoop e-mail nog steeds 1 Gig.
|

29 juni 2007, 19:48
|
 |
Moderator
|
|
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
|
|
Re: Ervaring met Office 2007?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix
COM add-ins heb ik denk ik ook geen last van
|
Dat zullen we nog weleens zien
Ga eens in Outlook naar: menu Extra > Vertrouwenscentrum > Invoegtoepassingen, kies onderaan bij Beheren voor "COM-invoegtoepassingen" en klik op Start.
Vink in dat lijstje alles wat overbodig is of dat je niet vertrouwt uit en klik op OK. Sluit dan Outlook, misschien rebooten voor de zekerheid, start Outlook, wacht de eventuele bestandsreparatie af en sluit Outlook als die klaar is.
Daarna zou je er weleens geen last meer van kunnen hebben, zoals ik nu (afkloppen).
Vervolgens is de vraag: welke van die COM-invoegtoepassingen heb je per se nodig en welke veroorzaakte het probleem. Zover ben ik nog niet. Bovendien zou het bij jou iets anders kunnen zijn dan bij mij.
__________________
René
|

3 juli 2007, 19:17
|
 |
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
|
|
Re: Ervaring met Office 2007?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene
Dat zullen we nog weleens zien 
|
Zo vasthoudend waren ze bij Dell business support dus ook. Het bleek uiteindelijk inderdaad Google desktop te zijn! Jammer, want dat vond ik altijd wel een handig tooltje. Nu heb ik dat er maar uitgeknikkerd.
Chapeau!
|

2 juli 2007, 23:45
|
Seniorlid
|
|
Geregistreerd: 20 mei 2007
Berichten: 67
|
|
Re: Ervaring met Office 2007?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix
Hehe, eindelijk....
ben overigens gestopt met backup online van KPN. Wat heeft dat bedrijf zijn best gedaan om de service te verslechteren, oef. Kon alleen helpdesksupport per e-mail krijgen. Als een bedrijf zo omgaat met klanten, ben ik weg (en hoe  ).
Iemand ervaring met een alternatief?
|
Ik heb backup online van UPC. In tegenstelling tot mijn verwachting werkt het erg handig... Er zit een tooltje bij waarmee je een extra schijf aan Deze computer kunt toevoegen. Vanaf dan werkt het gewoon zoals alle andere schijven. Je kunt gewoon via Deze computer bestanden vervangen, toevoegen, kopiëren, verwijderen en nieuwe mappen aanmaken. Voor nog geen 5 euro per maand vind ik het ideaal.
|

3 juli 2007, 19:18
|
 |
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
|
|
Re: Ervaring met Office 2007?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ys3
Ik heb backup online van UPC. In tegenstelling tot mijn verwachting werkt het erg handig... Er zit een tooltje bij waarmee je een extra schijf aan Deze computer kunt toevoegen. Vanaf dan werkt het gewoon zoals alle andere schijven. Je kunt gewoon via Deze computer bestanden vervangen, toevoegen, kopiëren, verwijderen en nieuwe mappen aanmaken. Voor nog geen 5 euro per maand vind ik het ideaal.
|
En is dat zomaar verkrijgbaar bij UPC of moet je dan eerst 12 andere producten afnemen?
|
|