Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 april 2006, 21:52
JP (één)'s schermafbeelding
JP (één) JP (één) is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Berichten: 44
Standaard Re: werkruimte

@ erix
Citaat:
Ik kan ook een tafel nemen in de kantoorruimte van mijn belangrijkste uitgever en opdrachtgever (WTC Rotterdam).
Vanuit beroepsmatige overwegingen zou ik niet een ruimte bij mijn opdrachtgever willen huren. Reden: als de opdrachtgever mij ziet, wil ik ook dat hij ziet dat ik voor hem bezig ben. Voor het mooie uurtarief dat voor mij betaald wordt, wil ik niet de indruk wekken dat ik ook mijn eigen zaken bij hem uitvoer. Het risico dat ik daarmee zou lopen, weegt niet op tegen het tijdelijke gemak.
Dat geldt al zeker voor mijn grootste opdrachtgever, die mij een vergelijkbaar aanbod heeft gedaan.

Momenteel doe ik zaken vanuit huis, en ontvang ik klanten vooral in een restaurant. Combi met lunch of diner. Dat is niet optimaal, en zodra de financiën dat toelaten wil ik op zoek naar goede bedrijfsruimte.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 april 2006, 22:47
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: werkruimte

Ik werk sinds 5 januari op ongeveer 250 meter van huis...rand Amsterdam en NEE! ik ga niet met de fiets (m'n partner overigens wel als 't uitkomt). De afweging was 2-ledig. Ik had kantoor op 30-40 min van huis en werk veel met papierendossiers. Dus elke vrijdag en maandag had ik een lammer arm van 't sjouwen met dossiers en weet ik wat allemaal. Nu kan ik even binnenwippen op kantoor. Daarnaast was het soms heel lastig voor klanten om op bezoek te komen op kantoor omdat ik ergens in een kantoorschuur bij een boerderij zat.

Wel leuk hoor die schaapjes, vooral als 't mooi weer was maar ja...

dus op een dag maar binnengestapt in 't dichtsbijzijnde kantoorgebouw. Die wilden natuurlijk grote ruimten verhuren. Heb uiteindelijk de helft van de m2 kunnen krijgen en dat was precies genoeg. En de prijs €125 p/m2...blijft een hoop geld maar ja aan de zuidas betaal je volgens mij 5-8 x zoveel.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kosten die je als freelancer wél kunt aftrekken René Belasting 66 28 oktober 2009 19:26
Aftrekpost werkruimte Loran Al die andere praktische dingen 2 30 maart 2008 19:27
Bedrijfsruimte aan huis Verwijderd account Al die andere praktische dingen 8 23 augustus 2007 09:44
Freelancer en werkruimte thuis alfred Belasting 15 7 juli 2006 17:54
werkruimte voor ontwerper/ kunstenaar katsarchitecten Marktplaats 0 23 maart 2006 11:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon