Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix
Verlaging van dat honorarium is echter altijd een probleem , ook als de kwaliteit daar aanleiding toe geeft. Heeft iemand daar ervaring mee?
|
Ik vraag mij ook af of het vaak voorkomt dat de iemands uurtarief verlaagd wordt. Het betekend inderdaad in feite dat iemands prestaties tegenvallen. Ik denk dat dit niet te compenseren is door een tariefsverlaging. Eigenlijk betekend het gewoon dat de opdrachtgever op zoek zal moeten gaan naar een vervanger.
Sowieso vind ik dat de werkgever de werknemer moet confronteren met de constatering dat het werk tegenvalt en vervolgens moeten overleggen hoe dit te verbeteren is binnen een gestelde periode (afhankelijk van het probleem en de situatie). Het is heel goed mogelijk dat de werkgever bijvoorbeeld voorstelt dat het tarief gedurende deze periode lager wordt met de belofte dat deze na deze periode weer hersteld word als het werk wel voldoet. Als werknemer is het maar de vraag of je dit wel/niet accepteerd.
Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je als freelancer toch eieren voor je geld kiest en besluit een permanent lager tarief te accepteren. Maarja, ben je dan wel gemotiveerd als je weet dat de opdrachtgever hogere verwachtingen had.
@erix: Heb jij dit wel meegemaakt als opdrachtgever? En zoja, dan ben ik wel benieuwd naar de aanleiding en uitwerking.