|

4 december 2007, 22:55
|
Juniorlid
|
|
|
|
opleiding DTP...Welke van de drie???
hoi,
Ik wil een opleiding dtp gaan doen, maar twijfel erg tussen drie scholen, namelijk
Mediacollege Rotterdam
Art & Design college in Utrecht
en mediainstituut Eindhoven.
ze zijn alledrie verbonden aan een grafische school, zijn ongeveer even duur en bieden ongeveer evenveel dagen les.
Kan iemand vertellen welke kwalitatief de beste is / heeft iemand ervaringen met een van de scholen.
Ik vraag me af welke het beste aangeschreven staat in de praktijk (Utrecht is geloof ik een bekende maar over Eindhoven of Rotterdam kan ik weinig/geen ervaringen vinden.
Wie kan me wat verder helpen? Alvast bedankt
|

5 december 2007, 08:18
|
 |
Lid
|
|
|
|
Re: opleiding DTP...Welke van de drie???
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirtsa
Ik wil een opleiding dtp gaan doen, maar twijfel erg tussen drie scholen, namelijk:
Mediacollege Rotterdam
|
Al deze opleidingen hebben een zelfde reputatie, dus ik denk dat het niet zo heel veel uitmaakt. Waar je rekening mee kunt houden bij je keuze: - Mocht je een avondopleiding willen gaan volgen, dan kun je misschien de bereikbaarheid/afstand mee laten wegen bij het doorhakken van de knoop?
- En welke lestijden zijn het best te combineren met een eventuele baan?
- Uit hoeveel leerlingen bestaan de klassen? (Hoe meer mensen worden toegelaten, des te minder gelegenheid om individuele vragen te stellen.)
Het leren werken met QuarkXpress is in ieder geval behoorlijk verleden tijd. Daar zou ik dus zelf geen tijd of geld in willen steken. Zelf ken ik geen enkel grafisch bedrijf wat daar nog mee werkt. Richt je aandacht dus op Indesign.
|

5 december 2007, 09:38
|
Lid
|
|
|
|
Re: opleiding DTP...Welke???
Hoi Debby,
wou je even laten weten dat ik zojuist de opleiding DTP in Utrecht heb afgerond en ben geslaagd! Ben nu aan het opstarten.
Wil jou nogmaals danken voor je goede adviezen!!!
|

5 december 2007, 10:26
|
 |
Lid
|
|
|
|
Re: opleiding DTP...Welke???
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Hoi Debby,
wou je even laten weten dat ik zojuist de opleiding DTP in Utrecht heb afgerond en ben geslaagd! Ben nu aan het opstarten.
Wil jou nogmaals danken voor je goede adviezen!!!
|
Wat leuk om te lezen! Gefeliciteerd!
Groentje, misschien kun jij dirtsa iets vertellen over jouw ervaringen in Utrecht?
|

5 december 2007, 11:44
|
Lid
|
|
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirtsa
hoi,
Ik wil een opleiding dtp gaan doen, maar twijfel erg tussen drie scholen, namelijk
Mediacollege Rotterdam
|
Hallo Dirtsa,
Art&Design in Utrecht is inderdaad gekoppeld aan het glu, er zijn 3 leraren uit de praktijk, die er alledrie een andere lesmethode op na houden, bij de een krijg je een heel lespakket,waar je later ook nog wat aan hebt, maar dan zit je wel wekenlang aan veel huiswerk, een ander geeft helemaal niks, alleen klassikaal, lastig als je een keer niet kan, je moet snel alles opschrijven, maar hij heeft het tempo er flink in, dus uitproberen meteen op je mac lukt dan niet.daar heb je dan weer niet echt huiswerkopgaven van, maar moet je natuurlijk op eigen gelegenheid goed oefenen. WIJ, DE KLAS, HEBBEN IN DE EVOLUATIE AL WAT TIPS AANGEDRAGEN,dus daar zal aan gewerkt gaan worden. verder wordt er geen aandacht besteed aan vormgeven of ontwerpen!!!Kan natuurlijk niet vergelijken met de andere scholen...heb wel van andere klasgenoten gehoord dat ze 'voor het geld' wel wat mer hadden verwacht in sommige opzichten, anderzijds zijn we allemaal wel in staat om werkzaamheden in cs2 uit te voeren. inmiddels geven ze les in cs3, in het engels.
hoop dat je hier iets mee kan!?
|

7 december 2007, 22:53
|
 |
Veteraan
|
|
|
|
Gefeliciteerd dat je geslaagd ben voor je opleiding! Succes met het opstarten
|

7 december 2007, 23:18
|
Lid
|
|
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hetty Dalsheim
Gefeliciteerd dat je geslaagd ben voor je opleiding! Succes met het opstarten 
|
Hey hi! wat leuk!
Dank je wel!!!!
zo zie je maar weer, ook jij hebt een beetje aan deze wieg gestaan!
en voor de rest...kom maar op met de opdrachten...
Grafische ontwerpen en of DTP werk!!!
|

26 juli 2008, 22:12
|
Juniorlid
|
|
|
|
Re: Opleiding DTP...Welke?
Ik ben ook op zoek om misschien DTP opleiding te gaan doen alleen ik zie bepaalde opleidingen in R'dam
en miss dat iemand me kan helpen
Kan je met Adobe InDesign CS3 Basis met daarop vervolg van Adobe InDesign CS3 Gevorderden DTP'er worden, of moet je echt eerst nog Opleiding DTP Professional volgens om er een baan in te krijgen??
grt
Jaco
|

27 juli 2008, 01:40
|
Lid
|
|
|
|
alleen met Indesign kom je niet zo ver... je moet op z'n minst ook kunnen werken met Illustrator en Photoshop...
daarnaast gebruiken ze niet overal Indesign, maar vaak Quark Xpress.
en verder is algemene grafische kennis natuurlijk ook belangrijk...
|

27 juli 2008, 17:25
|
Juniorlid
|
|
|
|
mmmm, dus dan zou je meerdere opluidingen moeten doen om ergens aan de bak te komen....of is er anders nog een opleiding te volgen voor bijvooebeeld DTP'er te worden?Of is dat een opleiding van eduvision wel beter??
|
|