voor klanten gemaakte kosten
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over inkomstenbelasting en btw-aangifte.
Ik ben een interieurontwerpster en ik koop veel meubels etc voor klanten. Die boek ik dan in en betaal ik vanuit mijn bedrijf en aan het einde van een project krijgt de klant een factuur met mijn kosten en het totaal van het uitgegeven bedrag aan meubels e.d.
Nu is het het einde van het jaar en heb ik in het laatste kwartaal al 20.000,00 euro uitgegeven voor klanten. Dit geld heb ik nog niet ontvangen, omdat de projecten nog lopen.
Nu lijkt het dus alsof ik 20.000,00 euro verlies lijdt, en kan ik al die uitgegeven btw terugvragen. Tevens val ik nog in de kleine ondernemersregeling. Maar al dit geld krijg ik het volgende kwartaal en jaar terug van mijn klanten.
Hoe doe ik dit?
Hoe doe ik nu mijn btw aangifte en inkomensbelasting?
Graag jullie advies!
Groeten.
|