Oke duidelijk, daar wringt dus de schoen. Zelf kan ik niet bestellen bij de Franse divisie van het datacenter, Belgen mogen dat wel. Zo heeft iemand voor mij een account aangemaakt en geverifieerd met zijn adresgegevens.
Deze persoon staat er verder los van en maakt geen betalingen over, terugvorderen zal dan dus ook niet mogelijk zijn.
Ik vraag het omdat ik wel eens heb gelezen dat je bijvoorbeeld geen factuur nodig bent wanneer je gaat tanken bij een benzinepomp. Er zijn sommige mensen die daarvoor een speciale tankpas aanvragen. Maar ik heb gehoord dat het bonnetje voldoende was (waar natuurlijk geen naam op staat).
Op het factuur van de server staat dan ook niet mijn naam, wel kan ik aantonen dat ik heb betaald. Door middel van creditcard- en bankafschriften.
Een voorbeeld:
Ik huur een server voor € 100.00 Euro p/maand
Hier komt 19.6% Franse BTW bovenop, dus totaal € 119.60 Euro
Als ik deze server zou willen doorverkopen dan komt daar logischerwijs 19% Nederlandse BTW overheen.
Dus in feite betaal ik twee keer BTW, omdat ik het niet kan terugvorderen. Mag ik dan wel het volledige bedrag van € 119.60 Euro opvoeren als zakelijke kosten?
http://www.lancelots.nl/bedrijfsvoer...bedrijfskosten