Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 februari 2011, 22:03
WRichard WRichard is offline
Juniorlid

Standaard BTW terugvragen uit Frankrijk

Hallo, allereerst wil ik me even voorstellen. Ik ben Richard 21 jaar en student, volg de studie MBO ICT Beheer / Netwerkbeheerder.
Ik heb al gemerkt dat dit een toegankelijk forum is voor mensen die nog niet zo heel veel weten van hoe dingen in elkaar steken. Maar daar gaat hopelijk wat verandering in komen voor jij.

Mijn vraag:
Ik huur Dedicated servers in het buitenland, Frankrijk. Hierover betaal ik 19.6% BTW. Nu is mijn vraag of dit ook is terug te vorderen wanneer ik een bedrijf start in Nederland. Het knelpunt is dat het factuur op naam staat van iemand woonachtig in België. Betalingen worden wel gedaan door mij d.m.v. creditcard of overschrijving naar het buitenland.
Met citaat reageren
Oud 7 februari 2011, 23:29
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator

Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WRichard Bekijk bericht
Ik huur Dedicated servers in het buitenland, Frankrijk. Hierover betaal ik 19.6% BTW. Nu is mijn vraag of dit ook is terug te vorderen wanneer ik een bedrijf start in Nederland. Het knelpunt is dat het factuur op naam staat van iemand woonachtig in België.
Als die Belg aldaar btw-plichtig is en de huur van de servers volgens de Belgische wet voor hem zakelijk te verantwoorden is, dan kan hij of zij de btw via de Belgische belastingdienst bij de Franse belastingdienst terugvragen.
Oud 8 februari 2011, 00:25
WRichard WRichard is offline
Juniorlid

Standaard