Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tmg
moet ik bij de omschrijving exact invullen wat ik heb gedaan? Ik ben een timmerman. Dat is dus ook wat ik standaard doe. Moet ik dat dan elke keer invullen? Of uitgebreider?
|
Ik heb een gedachtenexperiment voor je, dat je vraag misschien beantwoordt
Stel je voor, de belastingdienst moet de administraties van 100 andere timmermannen beoordelen op geloofwaardigheid. Nu weet de inspecteur ook wel dat hij geen verstand heeft van timmerwerk, dus hij huurt jou in als adviseur. En de vraag aan jou is: in hoeverre zijn deze urenadministraties reëel en geloofwaardig?
Wat zou je vinden van de urenadministratie van een concullega waarin bij wijze van spreken elke werkdag staat: "8 uur timmeren"?
Maar als er zou staan:
- Afbouwen maatwerkkast firma Jansen conform offerte: 6 uur
- Opmeten en inkopen materiaal beplanking magazijn Pietersen: 4 uur
- Vervangen plaatwerk nieuwbouwproject kavel 7 IJburg 2: 7 uur
enzovoorts... wat zou je er dan van vinden?
Volgens mij komt het hier gewoon op neer. Is het voldoende specifiek om geloofwaardig te zijn? Kloppen de specifieke details met andere documenten (offertes, facturen)? Is het op deze manier in de branche gebruikelijk?