Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 maart 2011, 02:15
globalwebdevelopment globalwebdevelopment is offline
Lid

Standaard Outsourcing naar Azië

Hallo,
Ik heb een algemene vraag i.v.m. outsourcing van programmeeropdrachten van Nederlanders door azieatische landen o.a. India
Er zijn meerdere programmeurs, en 1 persoon die de gelden regelt in het aziatische land, maar ik wil het liefst zelf de controle hebben om het geld(salaris) uit te betalen aan de juiste personen.
Ik ben nog niet begonnen, maar wil eerst nog de volgende dingen weten:

1) Is het mogelijk om een bankpasje van een Nederlandse zakenrekening aan de indier te geven zodat hij/zei de gelden eraf kan halen die ik op de rekening zet.

2) Is punt 3 wel acceptabel voor de belasting in Nederland dat het geld wel in India terecht komt? Of moet het overgemaakt worden?

3) Misschien zijn deze vragen te specifiek en moet ik dit aan de belastingdienst vragen denken jullie? Nou die koekenbakkers weten zelf niet waar ze het over hebben op het gebied van outsourcing.
Ik heb ze al een paar keer gebeld. De 1 zegt dat de btw van de klant verlegd moet worden en de ander zegt dat ik gewoon Nederlandse btw moet doorberekenen aan de klant, dus ik weet het dan ook niet meer.
Weet iemand dit?

Het scenario zit zo in elkaar:
1) De Nederlandse klant betaalt mij.
2) De werkzaamheden worden in Azië gemaakt.

Ik hoop via deze manier iemand te vinden die hier ervaring mee heeft.
Met citaat reageren
Oud 4 maart 2011, 09:15
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen

Standaard

Ik heb alleen ervaring en 1e hands ervaringen van anderen waarin ik kan zeggen datje in ieder geval PHP/mysql development zeker niet naar India wil uitbesteden.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten