een btw bon vragen voor postzegels en pakketzegels heeft niet zoveel zin want er zit geen btw op post/pakketzegels van postnl..
waar het jou boekhouder om gaat is dat er een factuur op naam van de zaak staat. formeel heeft hij gelijk en via de website bestellen kan een oplossing zijn, maar als jij postzegels nodig hebt kan ik me voorstellen dat je ze gewoon bij het postagentschap haalt als de post dezelfde dag weg moet. Dus ja zo af en toe zal er een bonnetje zonder naam zijn, volgens mij kan de boodschap niet veel meer zijn als probeer dat tot een minimum te beperken en probeer zo mogelijk een winkel te vinden die wel even een factuur op naam kan maken.
Als ik bijvoorbeeld benodigheden voor mijn computer moet kopen en ik ga naar Dixons of en andere keten en ik vraag een factuur op naam kijken ze me moeilijk en en vaak zeggen ze dat het niet kan, maar ik sta bij de lokale computer winkel inmiddels in het bestand en ik krijg standaard een factuur op naam. Zo kan het ook met postagentschappen zijn, bij de supermarkt zal men niet snel een bon op naam kunnen maken, bij een kantoorboekhandel zal het vaak geen probleem zijn..
Het is typisch zo'n puntje dat een goede boekhouder af en toe aan de orde stelt zodat er geen problemen bij een controle (of eerlijk is eerlijk, hij dan kan zeggen daar heb ik u diverse malen voor gewaarschuwd.)
het gaat er dus om dat als een factuur niet op naam is gesteld dat je dan officieel de btw niet terug mag vragen en dat de zakelijkheid van de kosten binnen de IB in twijfel getrokken kunnen worden.
|