Ja, dan heb je beide soorten verzekering nodig: een bedrijfaansprakelijkheidsverzekering én een beroepsaansprakelijkheidsverzekering. De eerste is relatief goedkoop en eenvoudig af te sluiten, de tweede is duur en soms lastig af te sluiten.
De beroepsaansprakelijkheidsverzekering is namelijk afhankelijk van hoe de verzekeraar de inhoudelijke risico's van jouw branche inschat. Verzekeraars kennen vermoedelijk geen branche 'kinderdansleraren' en de vraag is dan hoe ze je inschalen. Dat kan het nodige gedoe opleveren voor je überhaupt offertes hebt liggen.
Vervolgens zul je die offertes misschien veel te duur vinden. Verzekeraars vertalen onzekerheid namelijk in een hoge premie, en jij zegt dat je slechts een minimuminkomen verdient.
Ik zou in jouw situatie om te beginnen een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten en hopen dat je opdrachtgever het verschil niet kent. En dan een beetje voorzichtig en zorgzaam met de kinderen omgaan
Overigens, is je opdrachtgever een basisschool? Ik zou namelijk denken dat die zelf al een aansprakelijkheidsverzekering heeft voor rampspoed die de leerlingen zou kunnen overkomen, ongeacht hoe dat gebeurt en aan wie dat te wijten is. Het lijkt me raar dat een basisschool afhankelijk is van de beroepsaansprakelijkheidsverzekering van ingehuurde zelfstandigen om risico's in het onderwijs af te dekken.