Hallo allemaal,
Allereerst wil ik even kwijt dat ik al erg vaak een heel eind verder ben geholpen door berichten die hier op het forum te vinden waren. Enorm bedankt voor dat
Zal even kort mijn situatie uitleggen. Ik heb een eenmanszaak en ik ben mede-eigenaar van een VOF. Daarnaast ben ik nog part-time in loondienst. Nu ben ik en zijn we aan het overwegen om het allemaal om te laten zetten naar BV's. Echter overweeg ik eigenlijk om al mijn inkomsten vanuit deze VOF en eenmanszaak (mogelijk dus BV's binnenkort) op te gaan sparen omdat ik met het part-time salaris ruimschoots kan rondkomen. Ik wil dus het liefst dit geld (nog) onbelast van loonbelasting bewaren tot ik het nodig heb (kan over 20 jaar zijn maar mag ook later).
Als het BV's worden dan moet ik mijzelf op de loonlijst zetten van mijn management/holding BV. Omdat ik dan DGA ben moet ik mijzelf op de loonlijst zetten en moet ik (als ik het goed heb) 41k aan mijzelf uitkeren. Ik wil dit juist bewaren voor later.
Ik vroeg mij af of iemand hier kan vertellen of het mogelijk is om een BV op te richten bijvoorbeeld een pensioen of stamrecht BV waar ik gewoon jaarlijk alle winst naar toe overmaak en mijzelf niet op de loonlijst hoef te zetten? Of moet ik altijd die 41k aan mijzelf gaan uitkeren?
Alvast bedankt voor jullie reacties!