vaste werkgever
hallo,
mijn vrouw heeft zo,n 20 jaar voor het zelfde bedrijf gewerkt en door verhuizing is ze nu dan freelance gaan schrijven als journalist voor het zelfde bedrijf. dit loopt allemaal prima alleen de btw is een probleem. vanaf het begin wordt er door werkgever aangeven dat de btw al in het bedrag is verwerkt. voorbeeld werkgever wil dat er interview wordt gehouden door mijn vrouw voor 150 euro. mijn vrouw doet dit en schrijft het uit en stuurt een bon op van 150 euro waarna werkgever 150 uit betaalt. nu geeft mijn vrouw sinds kort aan bedrag zonder btw, 19% btw totaal incl. btw is 150 euro. nu zegt werkgever nee de btw moet er boven op dus 150 euro + 19% btw. prima maar de afgelopen periode zo,n 2 jaar heeft dit dus nooit gedaan en dus eigenlijk te weinig gekregen want belasting werd er wel betaald. weet iemand iets over onze rechten hierover of hebben we gewoon pech dat een werkgever er niet duidelijk danwel niet eerlijk over geweest is?
|