Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertjan
- Gebrek aan kennis ?
- Gebrek aan mankracht ?
- Onverwacht grote kosten door uitval van servers of verbindingen ?
|
Toen ik je header las (moeite met...) dacht ik even dat het om een poll ging. Wie heeft er nu geen moeite met ICT veranderingen
.
De intro van je pitch speelt in op onkunde of onmacht en misschien doet dat wel zeer bij veel ondernemers. Die willen wellicht niet horen dat ze iets niet kunnen of iets niet voor elkaar krijgen.
In feite zit je in de outsource business: opdrachtgevers kunnen een deel of het geheel van ICT aan je uitbesteden. Een paar andere invalshoeken:
- geld besparen door niet te hoeven investeren in de laatste know how en systemen, laat staan in eigen personeel
- tijd besparen (geen kennis hoeven opdoen, meer tijd overhouden voor core business, IT is immers je belangrijkste hulpmiddel)
- maatwerk door een specialist geleverd draagt bij aan je bedrijfsdoelstelling, IT-specialist heeft nl beter overzicht van de mogelijk producten die goed bij jouw business passen
- flexibiliteit en zekerheid: altijd capaciteit op afroep beschikbaar
- schaalbaar: bij pieken (bijvoorbeeld verhuizing of upgrade) gemakkelijk meer mensen inschakelen.
Ahum, het is natuurlijk de vraag of je aan alles kunt voldoen en of alles volgens de waarheid is. IT'ers weten en kunnen natuurlijk niet alles.