Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mariëlle Schrijft
Van mij mag het pittiger en vlotter. Ik mis spanning en enthousiasme. Ik krijg door deze tekst de indruk dat je het zelf allemaal ook best heel lastig vindt.
"Het is voor mij ook een leuke puzzel om precies de juiste woorden te kiezen."
Dan word ik even advocaat van de duivel: wat boeit mij dat als opdrachtgever? Bij mij draait het om het resultaat. Anders gezegd: je gaat erg van jezelf uit, terwijl je het beter kunt omdraaien. Je moet van je opdrachtgever uitgaan. Wat kun je voor die opdrachtgever betekenen? Waarmee onderscheid je je nou? Want reken maar: er zijn echt heel erg veel tekstschrijvers. Dus waarom zou hij jou nemen (foutenvrij is daarbij een basic!). Welk probleem los je eigenlijk op. Heb je een kennisdomein, ervaring met een bepaald type teksten, werk je snel, of ´s ook nachts: melk het uit!
Deze tekst moet veel sneller korter, bondiger en spannender.
Juist als je jezelf als tekstschrijver verkoopt, is dit je visitekaartje.
|
Om hierop in te springen: Hartstikke leuk dat je opdrachtgevers de teksten helder vinden, maar op deze manier straalt het weinig uit, misschien hier gewoon één of twee bondige citaten in zetten, die dat ook daadwerkelijk zeggen?
Daarnaast: als dit een pitch voor je klanten is, zou ik niet aangeven wat je leuk en "ook leuk" vind. Noem het je specialiteit, of zeg dat je ervaring in die sectoren hebt. Waarom zouden opdrachtgevers kiezen voor iemand die het als "ook leuk" ziet om over hun bedrijf te schrijven?
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Verder ben ik het aardig eens met Mariëlle.