Interessante vraag!
Ik heb wel al het nodige gelezen over het mogen boeken van sponsoring als zakelijke kosten. Kortgezegd komt het erop neer: dat mag als er een reëel en aantoonbaar zakelijk belang mee is gemoeid. Een goed doel dienen is niet genoeg, er moet voor je bedrijf iets tegenover staan (meestal naamsbekendheid/reclame). Op
rechtspraak.nl is denk ik wel wat jurisprudentie te vinden. Ik herinner me o.a. een uitspraak dat een ondernemer niet de boot voor het roeiteam van zijn zoon als zakelijke kosten mocht rekenen.
Ik vermoed dat je sponsorwerk precies zo moet benaderen. Formeel moet je denk ik de gewerkte uren in rekening brengen (en BTW heffen!), waarbij je overeenkomt dat de gesponsorde organisatie hetzelfde bedrag aan sponsoring bij jouw bedrijf in rekening brengt (waarop het bovenstaande van toepassing is). Zie het verhaal over
sponsoring en bartering bij de belastingdienst.
En als je dat doet, dan zijn de sponsoruren gewone gewerkte uren geworden, die je mag meetellen voor het
urencriterium.