Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theaumoeskiiii
Dat is inderdaad mijn doel. Ik heb het nog even afgewacht, maar nog niks ontvangen.
Ik wil nu een laatste 3e aanmaning sturen met daarin (omdat hij beweerd ineens niet tevreden te zijn met het product) een aabod mijn product alsnog goed af te leveren, bij geen reactie of akkoord binnen een gesteld termijn, ga ik ervanuit dat mijn klant akkoord gaat met het geleverde en het bedrag alsnog binnen het termijn aan mij overmaakt.
Is dit rechtsgeldig?
|
Ik weet natuurlijk niet hoe lang dit speelt, maar op 6 september geef je ook al aan dat je opdrachtgever niet tevreden is met het resultaat. Wellicht heb je wat dat betreft dan zelf ook een steekje laten vallen. In ieder geval zou ik me inderdaad richten op het incasseren van de factuur. Als jij je niet volledig aan de opdracht hebt gehouden (wat die opdracht ook was), dan zul je nog wat moeten doen, heb jij je wel aan de opdracht gehouden, dan moet je opdrachtgever betalen.
Heb je helemaal niets op schrift voor wat betreft de opdracht en betaling? Begin dan in ieder geval met nu alles op schrift stellen, belangrijke dingen aangetekend versturen, etc. Verder nu korte termijnen aanhouden, de
juiste route volgen en de zaak anders gewoon
uit handen geven.
Even afhankelijk van je afspraak over de BTW is het ook nog een optie om het bedrag inclusief BTW te doen, dus als je €250,- hebt afgesproken, het ook op €250,- inclusief BTW houden. Jij neemt dan de BTW voor je rekening. De opdrachtgever is kwijt wat hij kwijt dacht te zijn (en het zou hem niet uit moeten maken dat het dan niet zwart is) en jij hebt in ieder geval het grootste deel van je factuur binnen. Ik zou dit echter alleen aanbieden als je echt geen afspraken over de BTW hebt gemaakt. Sowieso vind ik het een beetje vreemd, want als je al dingen zwart wilt doen, dan lijkt het mij handiger om de dingen die je krijgt zwart te doen en niet de dingen die je moet betalen. Maar goed, dat is niet helemaal mijn terrein