Hallo Sven, welkom bij Lancelots.
Er zitten hier nog meer tekstschrijvers en copywriters die elkaar virtueel ontmoeten via het forum of, zoals kort geleden, in levende lijve tijdens een borrel
. We beschouwen elkaar hier als vakgenoten en communiceren met wederzijds respect. (Tot nu toe) hebben we geen behoefte om elkaar de tent uit te concurreren. Waar nodig helpen, ondersteunen en adviseren we elkaar. Zo heb ik al eens een klus van een andere copywriter overgenomen die in tijdnood zat, en zelf besteed ik ook wel eens iets uit aan een andere tekstschrijver als ik te weinig tijd heb. Of als ik eerlijkheidshalve van mening ben dat mijn 'conculega' beter thuis is in een bepaalde materie dan ik. Dat behoort tot onze professionaliteit.
Je binnenkomst vind ik niet echt bescheiden en uit oogpunt van 'netwerken' zelfs onhandig. Laten we het houden op een beginnersfout, het zij je vergeven.
Ik ga met Els Brouwer mee in de vraag of je echt wilt concurreren op tarief? Ik heb je uurtarief gezien op je website maar er zijn, helaas voor jou, veel hardere prijsvechters die het bovendien voor de helft van jouw prijs doen (even Googlen en je begrijpt niet waar die mensen van kunnen leven, maar dat terzijde). Nog afgezien van het feit dat je alleen een nietszeggend uurtarief vermeldt. Wat kost dan een corporate brochure van 400 woorden, of een redactioneel artikel van 900 woorden? Dat is waar een 'prijsbewuste' prospect naar op zoek is.
Je creëert hiermee dus je eigen concurrentiestrijd in het goedkope segment van de tekstschrijversmarkt.
Dan hoef ik me geen zorgen te maken, ik zit ergens anders.