Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Gisteren ben ik weer benaderd door een ander interimbureau voor een klus. Ik heb gezegd dat ik een weekje nog mijn loyaliteit geef aan mijn huidige opdracht.
Ik weet nu dus ook zeker dat ik niet meer akkoord ga met hetzelfde tarief te blijven handhaven of een lager tarief. Het zou mij namelijk niets verbazen als ze daar ook nog mee gaan komen, dat mijn tarief omlaag moet
.
Ik ben het eens dat een marge van 20% meer dan voldoende is, zeker als een project al 2 jaar loopt.
Dat mijn interimbureau ook nog een kleine bijdrage aan een ander moet afstaan, die mij in eerste instantie bij hun heeft aangemeld, dat mag ook mijn 'probleem' niet zijn.
Er wordt nu steeds vaker geschermd met de kredietcrisis, maar ik heb de afgelopen 2 a 3 weken ervaren dat er op mijn gebied echt nog prima klussen te vinden zijn. Toegegeven; dat is meestal wel per direct, dus het zou best kunnen dat ik een paar weekjes thuis ben, maar dat is te overbruggen.
Ik ga dus mijn uurtarief verhogen (in totaal 4 euro per uur meer wil ik gaan factureren), ik ga daar niet vanaf wijken.
Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen!