Vreemde contractvoorwaarde opdrachtgever
Hi allemaal,
Binnenkort begin ik aan mijn tweede opdracht als ICT freelancer. Ook bij deze opdracht zit er, zoals bijna bij alle ICT freelancers, een bureau tussen. Alleen staat er dit keer een voorwaarde in het contract wat ik erg vreemd vind. De exacte tekst is als volgt:
De Leverancier dient binnen één (1) maand na het verstrijken van de voorgaande kwartaal een door een onafhankelijke registeraccountant (RA) of een accountant-administratieconsulent (AA) opgestelde verklaring
in te dienen. Uit die verklaring moet blijken dat de Leverancier alle toepasselijke belastingen (met inbegrip van de btw die was inbegrepen in de facturen van de Leverancier aan de Vennootschap) tijdig en volledig
heeft afgedragen aan de Belastingdienst. De Vennootschap zal betaling inhouden voor elke factuur met betrekking tot de laatste maand van een kalenderkwartaal en met betrekking tot de laatste maand van de
Overeenkomst tot zij de accountantsverklaring heeft ontvangen met betrekking tot deze periode.
Volgens het tussenbureau is dit een veel voorkomende voorwaarde en is het naast de VAR een extra voorwaarde die de uiteindelijke klant vraagt. Zelf vind ik dit erg vreemd en wil dit punt graag geschrapt zien aangezien de belastingadministratie een interne aangelegenheid is van mijn eenmanszaak, waarom moet ik zoiets voorleggen aan het tussenbureau/klant?.
Heeft iemand anders ook wel eens zo een voorwaarde gekregen, en komt zoiets echt vaak voor?
Alvast bedankt!!!
DBA
|