|

24 november 2006, 11:17
|
 |
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 2 mei 2006
Berichten: 142
|
|
Re: Zakelijk internet abonnement of niet
privé is eigenlijk altijd goedkoper dan zakelijk. Daarvoor krijg je dan meer stabiliteit  of zoiets.
Als je privé iets afsluit is het voor je zakelijke kosten wat lastiger aan te tonen welk deel van het abbonement zakelijk en welk deel privé is. Tenminste ik ga er vanuit dat je ook wel eens prive belt en internet.
|

14 december 2006, 23:11
|
Juniorlid
|
|
Geregistreerd: 14 december 2006
Berichten: 4
|
|
Re: Zakelijk internetabonnement of niet
Ik heb zowel mijn ADSL en mijn Mobiele abonnement om laten zetten naar m'n zakelijke rekeningnummer, zodat m'n administratie makkelijker te voeren is. Bij m'n mobiele abonnement (T-Mobile) heb ik ook een zakelijk abonnement. Het abonnement is precies het zellfde als een particulier abonnement, op het aanvraagformulier zet je alleen een kruisje bij zakelijk en je geeft je KvK nummer op. Je krijgt dan een meer zakelijk welkomstpakket en het zakelijk informatienummer van T-Mobile wordt veel sneller opgenomen en je wordt sneller en serieuzer geholpen!. Alleen maar voordelen dus.
|

15 december 2006, 08:41
|
 |
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
|
|
Re: Zakelijk internetabonnement of niet
Ik zet de stap  en kies voor een zakelijk abonnement internet+bellen van KPN (ja, een hele gok). Dat betekent dat ik moet kunnen aantonen dat het gebruik ervan zakelijk is. Tot voor kort betaalde ik vaste internet en telecomkosten allemaal prive en dan moet je steeds het zakelijke deel daaruit halen en als kosten opvoeren. Aangezien het grootste deel van het gebruik zakelijk is, kan ik het dus beter omdraaien: zakelijk opvoeren en alleen het kleine beetje privegebruik er uit verwijderen.
Het verschil zakelijk/consument zorgt bij veel bedrijven voor een verschil in benadering van de klant. Vaak is er bij de 'zakelijke afdeling' een ander telefoonnummer, betere bereikbaarheid, beter opgeleide servicemedewerkers.
Zo kan je ook bij Dell kiezen voor bv. kleine ondernemingen. Je hebt dan een accountmanager (nuja, iemand met een naam) en je kunt gebruik maken van betere helpdeskfuncties (24/7). Wat belangrijk is in die situatie is dat de medewerker beter begrijpt dat je ook 24/7 afhankelijk bent van je laptop of PC en dat scheelt veel moeizame discussies.
Op deze manier heb ik de afgelopen twee jaar bijna alle diensten die ik (eerst als consument, maar nu ook) zakelijk gebruik, op de zaak gezet. Dat scheelt vaak veel frustratie. Nu nog even afwachten hoe KPN mijn aanvraag afwikkelt.
|

15 december 2006, 09:41
|
 |
Moderator
|
|
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
|
|
Re: Zakelijk internetabonnement of niet
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix
Aangezien het grootste deel van het gebruik zakelijk is, kan ik het dus beter omdraaien: zakelijk opvoeren en alleen het kleine beetje privegebruik er uit verwijderen.
|
Ik gun het je, maar fiscaal mag dit dacht ik niet. Het telefoonabonnement thuis is 0% aftrekbaar. Zie Aftrek van gemengde kosten.
Citaat:
Zo kan je ook bij Dell kiezen voor bv. kleine ondernemingen. Je hebt dan een accountmanager (nuja, iemand met een naam)
|
Daar heb ik toevallig laatst een interessante ervaring mee opgedaan. Na een bestelling werd ik gebeld door mijn accountmanager, kennelijk vooral om te informeren of ik van plan was nog meer te bestellen. En ik kreeg een mailtje van hem met een orderbevestiging. Een week later mailde ik hem dat er een fout zat in de factuur, met het verzoek te corrigeren. Niets op gehoord. Herinnerd. Niets op gehoord. Nogmaals herinnerd. Niets op gehoord. Brief gestuurd naar de financiële administratie. Niets op gehoord. Fijn, dat 'accountmanagement' bij Dell
__________________
René
|

15 december 2006, 09:48
|
 |
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
|
|
Re: Zakelijk internetabonnement of niet
De Belastingdienst geeft aan:
"De abonnementskosten voor een aansluiting in uw woonruimte zijn niet aftrekbaar. De abonnementskosten voor een aansluiting in een werkruimte zijn wel volledig aftrekbaar. Kosten van zakelijke gesprekken thuis zijn ook aftrekbaar."
Bij internet+bellen zijn geen abonnementskosten meer van toepassing  .
Ik kan, zo lijkt mij, bij de prive aansluiting het zakelijke gebruik (is een flat fee voor telefonie en internet + bijkomende zakelijke gesprekkosten die buiten de flat fee vallen) aftrekken; ik kan het ook omdraaien en een zakelijke aansluiting nemen (op naam van het bedrijf) en privegesprekken in mindering brengen op de aftrek.
|

15 december 2006, 09:59
|
 |
Moderator
|
|
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
|
|
Re: Zakelijk internetabonnement of niet
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix
Ik kan, zo lijkt mij, bij de prive aansluiting het zakelijke gebruik (is een flat fee voor telefonie en internet + bijkomende zakelijke gesprekkosten die buiten de flat fee vallen) aftrekken; ik kan het ook omdraaien en een zakelijke aansluiting nemen (op naam van het bedrijf) en privegesprekken in mindering brengen op de aftrek.
|
Het is een interessant woordenspel  , maar bij werken aan huis (met een onzelfstandige werkruimte) gaat de inspecteur dit niet goedkeuren
__________________
René
|

24 oktober 2008, 22:46
|
Lid
|
|
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 8
|
|
Re: Zakelijk internetabonnement of niet
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene
Het is een interessant woordenspel  , maar bij werken aan huis (met een onzelfstandige werkruimte) gaat de inspecteur dit niet goedkeuren 
|
Allereerst mijn complimenten voor deze fantastisch complete en nuttige website! Vooral respect voor Rene die een goed antwoord op iedere vraag lijkt te hebben.
Ik heb toch nog een vraagje waarvan ik het antwoord net niet helemaal heb kunnen vinden:
Gaat de inspecteur het goedvinden als ik een zakelijk mobiel-telefoon/mobiel-internet contract afsluit (inclusief i-phone toestel) en vervolgens mijn prive-telefoonabonnementen opzeg.
Uiteraard zal ik de zakelijke mobiele telfoon ook prive gebruiken. Daarvoor verzin in een aannemelijk percentage en maak het daaruitvoortkomende bedrag over van prive naar zakelijk.
Wat denken jullie van deze constructie?
mvg
Daan
|

15 december 2006, 09:59
|
 |
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
|
|
Re: Zakelijk internetabonnement of niet
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene
Fijn, dat 'accountmanagement' bij Dell 
|
Jammer dat Dell je niet tevreden heeft kunnen maken of houden. Ik heb dit soort ervaringen eigenlijk alleen met KPN en Planet en natuurlijk met verschillende verzekeraars (die zijn vaak vooral bezig met fuseren en reorganiseren, zodat ze nog beter en groter worden, maar meestal verliezen ze dan de klant uit het oog  ).
Zoals bij elk bedrijf dat slechte service verleent: bellen en direct naar een leidinggevende vragen, naam noteren. Zakelijk blijven en als er geen afdoende oplossing komt, een niveau hoger gaan. Dit werkt bij mij tot nu toe altijd.
Terzijde: daarbij maak ik soms misbruik van mijn positie: ik geef expliciet aan journalist te zijn en over callcenters te schrijven (= de waarheid). Ik heb Dell al een keer opgevoerd in een column.
|

15 december 2006, 10:18
|
 |
Moderator
|
|
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
|
|
Re: Zakelijk internetabonnement of niet
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix
Ik heb dit soort ervaringen eigenlijk alleen met KPN en Planet en natuurlijk met verschillende verzekeraars
|
Yep, met Nationale Nederlanden ook weleens zoiets gehad. Telefoontjes, brieven... alles wat je zegt en schrijft wordt gewoon genegeerd. Ach, ik ben maar een klant
Citaat:
Zoals bij elk bedrijf dat slechte service verleent: bellen
|
Wilt u een nieuwe computer kopen, toets 1. Wilt u nog een nieuwe computer kopen, toets 2...
__________________
René
|

15 december 2006, 10:27
|
 |
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
|
|
Re: Zakelijk internetabonnement of niet
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene
Wilt u een nieuwe computer kopen, toets 1. Wilt u nog een nieuwe computer kopen, toets 2... 
|
Ja, dat is de IVR terreur, een regelrechte ramp. Wilt u wachten, kies 0. Wilt u een nul kiezen, toets dan een 1.
Kies bij wachttijden altijd de sales lijn (vrijwel alle bedrijven geven new sales lijnen prioriteit, is natuurlijk ook slim) en laat je doorverbinden met een medewerker. Geef aan dat je niet in de queue wilt worden geplaatst. Je kunt zo in veel gevallen de wachtrij omzeilen.
Je kunt natuurlijk ook zelf gebruik maken van rechtstreekse nummers. Bij Dell gaat iedere offerte gepaard met een mobiel en vast direct nummer van de persoon met wie je een deal hebt gemaakt.
Overigens kan je met Dell prima dealen: je moet nooit akkoord gaan met de eerste prijs op de offerte, maar onderhandelen. Je kunt altijd een paar procenten korting krijgen en de dellers zelf krijgen provisie wanneer ze bepaalde package deals sluiten. Zo heb ik voor 30 euro extra een laserprinter (waar ik toch aan toe was) er bij gekletst.
Nee, ik ben heel blij  met dell, ik heb inmiddels 4x een pc besteld en 1x loptep.
|
|