Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door godo10
Dat kun je prima zelf of iemand anders. Echter heb je een boekhouder of accountant juist nodig om de vervolgstappen uit te voeren.
|
Mee eens. Er zijn zat modellen in omloop en als je het alleen wilt bijhouden (en meer niet) is een simpel lijstje zo gemaakt.
Het is net zoveel (of zelfs minder) moeite dan alles (eerst) naar iemand te mailen.
Je kunt ook overwegen om voor een klein bedrag (of zelfs gratis) een boekhoudprogramma aan te schaffen. Zo heb ik goeie recensies gelezen van het (voor ondernemers) gratis
Mill7.
Invoer in een dergelijk pakket scheelt in moeite eigenlijk niks met een Excel-lijstje. Met de output daarvan of, afhankelijk van de keuze van het programma, met de input kan de boekhouder/accountant het geheel dan 'af' maken.
Voor een kleine/simpele administratie is het bijhouden in Excel prima te doen.
Hoe dan ook: hoe netter/overzichtelijker je zaken aanlevert, hoe minder je hoeft te betalen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door godo10
Overigens kun je voor €65 per maand je gehele administratie al uitbesteden. Hoef je je er ook niet druk over te maken
|
Afhankelijk van hoe groot of klein je administratie is, vind ik dit wel of geen goeie prijs (bijna € 800,-/jaar). Ziedaar gelijk de reden dat ik geen fan ben van vaste prijzen.
Groeten, Renée