Re: 2 vragen over AOV
Beste Wim,
Dank voor je reactie! Ten aanzien van de eerste vraag doel ik inderdaad op de keuze voor zogenaamde uitkeringsdrempel, ofwel de minimmale mate van arbeidsongeschiktheid die je moet hebben om in aanmerking te komen voor een uitkering van de verzekering. Hierbij ga ik uit van beroepsarbeidongeschiktheid als arbeidongeschiktheids criterium.
Jij schrijft daarover het volgende:
"Verder ga ik er vanuit dat de mate van arbeidsongeschiktheid wordt bepaald door een medische en arbeidskundige beoordeling. Men gaat schatten hoeveel inkomsten je niet meer kunt verwerven door je arbeidsongeschiktheid. Dat is veel genuanceerder dan de voorbeelden die jij noemt. Hoe dat wordt gedaan moet volgens mij wel in de polisvoorwaarden staan."
Om een goede keuze te kunnen maken probeer ik mezelf een beeld te vormen bij de verschillende percentages. Hierover kan ik niets in de polis terugvinden, anders dan dat dit, zoals jij ook aangeeft, wordt beoordeeld door "medische en andere deskundigen".
Waar ik in weze naar op zoek ben zijn praktijkcases oid, zodat ik me een beeld kan vormen van de wijze waarop deze "medische en andere deskundigen" beoordelen hoeveel inkomsten ik niet meer kan verwerven. Ik zou nl niet weten waar ik anders de keuze voor een bepaalde uitkeringsdrempel op zou moeten baseren.
Verduidelijkt dit de vraag?
Groeten Nicky
|