Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 februari 2009, 12:00
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan

Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Urencriterium & kredietcrisis

Dag Markie,

Hoewel wat Joke hier zegt voor jou waarschijnlijk een stuk minder geldt, heeft ze wel een punt. Vorig jaar vertelde je dat je met lascursussen bezig was. Mocht je hierin nog verder kunnen en je hebt het geld ervoor, dan zou ik dat zeker doen: ook die uren tellen voor je onderneming.

Feit is op dit moment nu eenmaal dat alles wat met de bouw, constructie en auto's te maken heeft het verschrikkelijk moeilijk heeft, dus ik begrijp je dilemma. Als je ervoor kunt zorgen dat je heelhuids deze periode doorkomt en er hoger gekwalificeerd uitkomt, dan heb je straks hopelijk een voorsprong op je concullega's.

Even een opmerking: ik heb best een snelle internet verbinding, maar ik kom niet op je site. Een tijdelijke storing of is je site zo zwaar?
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
Oud 12 februari 2009, 21:10
alfred alfred is offline
Verbannen

Stuur een bericht via MSN naar alfred

Bij de vorige dip had ik ook mijn twijfels in 2000/2001 vooral omdat ik toen veel uurtje factuurtje deed, maar je leert eruit en of je nu echt freelance ondernemer bent of echt ondernemer, als je creatief genoeg bent overleef je elke dip. Want laten we nou wel wezen als van die 65duizend miljard dollar die er in de wereld omgaat 5% verdwijnt is er nog genoeg welvaart voor alle Nederlandse zzp'ers om aan de bak te komen voor een redelijk tarief.

Overigens zou ik mij geen zorgen maken om het urencriterium want als je geen opdracht hebt ben je nog steeds aan het ondernemen, nadenken over de volgende opdracht heet gewoon ACQUISITIE.
Met citaat reageren
Oud 12 februari 2009, 22:32
Markie Markie is offline
Veteraan

Hoi mensen,

Bedankt voor alle reacties en tips! Ik moet inderdaad die uren ook goed bijhouden, die ik aan aquisitie en dergelijke besteedt, maar hoe doe ik dat om dit voor de bd aantoonbaar te maken? Ik ben elke dag wel een poosje aan het zoeken op internet.
Als je die uren ook meetelt, en tevens de reisuren etc. dan heb ik behoorlijk wat uren meer. Ik zit nu bij een opdrachtgever waarvoor ik 2,5 uur per dag kwijt ben aan woon/werkverkeer. Dat tikt natuurlijk flink aan. Misschien kan ik dat aannemelijk maken aan de hand van de km registratie.

@NowHow: Mijn site is niet zo zwaar geloof ik. Alleen wel in flash. Misschien dat je pc daar wat moeite mee heeft?

Misschien ga ik nog wel een paar certificaten halen ofzo. Diploma's zie ik nu momenteel niet zo zitten. Die zijn ook behoorlijk prijzig. Een cursus kost rond de 3500 euro. Dat vind ik nu een beetje te gewaagd eigenlijk.

Voor wat betreft papieren zit ik wel behoorlijk goed. Heb ook goede referenties enzo voor potentiele opdrachtgevers. Dat is ook wel handig misschien.

Morgen heb ik een gesprek bij mijn huidige opdrachtgever dus ben wel benieuwd wat daar uitkomt.

Heb al te horen gekregen dat als ik weg ben en ze hebben weer meer werk ik de eerste ben die het hoort. Dat is dus wel positief in elk geval.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten