ICTPC of Mac, Office en andere software, internet- en telefoonabonnement, website en zoekmachineoptimalisatie... gelukkig zijn er ook ict-freelancers die te hulp schieten.
Ik meen me te herinneren dat hoe hoger de score, hoe eerder een mail als spam wordt herkend. Als 'ie op 3 staat zal dat dus niet snel gebeuren.
Daarnaast kun je volgens mij ook instellen wat de filter met een mailtje moet doen, bijv: markeren als spam (iets toevoegen aan het onderwerp), in een speciale spam-map gooien of niks.
Ik gebruik zelf SpamAssassin al een beste tijd niet meer, dus hoe en wat weet ik niet 100% zeker.
Nou, de lage score is wel goed volgens de helpfile:
If you receive lots of spam messages with the current setting, to make filter more sensitive, try setting a lesser value in the The score that a message must receive to qualify as spam box; for example, 6.
Dus 3 zou bijna alle mail moeten onderscheppen
Ik heb aangegeven dat spam als zodanig moet worden gemarkeerd, maar dat gebeurt dus niet. En dat is nu net het hele probleem
Maar vreemd dat 'ie dan wel goed ingesteld is van jouw kant, maar dus doodleuk alsnog niets als spam herkend. Doet mij aan alsof de provider 'm niet goed geconfigureerd heeft.
Kunnen ze 'm niet resetten om te kijken of dat helpt?
Hiranthi heeft een punt toen ze aangaf dat je provider hierin ook verantwoordelijkheid heeft. Ik heb zeker twee info@ mail adressen en ik krijg vrijwel geen spam. Bij de ene provider (een Amerikaan) werkt het perfect, zelfs met een dot com naam, de ander is dezelfde provider als jij hebt (even gecheckt bij sidn). Ik lig al een tijdje met ze overhoop omdat normale post er regelmatig uren (en soms zelfs dagen) over doet om aan te komen. Dit is overigens ook verder het enige adres waar ik spam op binnenkrijg.
Als je zelf niet overal je e-mail adres hebt verspreid, moet het "dus" aan je domein liggen. Nu is de naam pentatext misschien wel internationaal en zo, maar ik kan me niet voorstellen dat het direct wordt opgenomen in een of ander register.
Ik zit er overigens al een tijd over te denken om bij die provider van ons weg te gaan: over de gehele linie vind ik ze niet bijster professioneel.