Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 september 2009, 12:20
Anneee Anneee is offline
Lid

Standaard Re: Tijdelijk 3 dagen per week freelancen: inschrijving KvK/Belastingdienst?

Hoi Ruben,

Dank je wel voor je antwoord. Ik schreef 'uitkering' maar bedoelde 'dienstverband' (schuin gelezen op het formulier, dus ik heb van twee vragen 1 vraag gemaakt ).

Over dat uitschrijven: gaat dat echt zo makkelijk? Wat me namelijk vooral dwars zit nu, is dat ik geen zin heb om aan mijn onderneming vast te zitten en belastingtechnisch ingewikkeld te moeten doen, terwijl ik er op dat moment niets meer mee doe.
Met citaat reageren
Oud 1 september 2009, 12:22
Rub3n's schermafbeelding
Rub3n Rub3n is offline
Veteraan

Standaard Re: Tijdelijk 3 dagen per week freelancen: inschrijving KvK/Belastingdienst?

Ik heb een poosje een pauze ingelast met mijn bedrijf een jaar terug. En dat is gewoon een kwestie van nulletjes invullen op je aangifte formulier, en je bent weer klaar. Maar daarnaast kun je gewoon de KVK bellen en je inschrijving beëindigen.

Webstylerz staat graag voor u klaar.
Met citaat reageren
Oud 1 september 2009, 12:25
Anneee Anneee is offline
Lid

Oké, dank!

Nog iets: het afgelopen jaar heb ik al een paar correctieklussen gedaan (3 in totaal). Ik wist toen nog niet dat ik dit vanaf september meerdere dagen per week wilde gaan doen en heb me toen dus nog niet ingeschreven bij de KvK. Ik heb toen natuurlijk ook geen belasting gefactureerd.
Gaat het problemen geven als ik me nu inschrijf terwijl ik dus dit jaar al 3 klussen gedaan heb?
Met citaat reageren
Oud 1 september 2009, 12:59
Rub3n's schermafbeelding
Rub3n Rub3n is offline
Veteraan

Daar heb je op zich niks meer mee te doen denk ik. Die heb jij namelijk of zwart gedaan of gewoon opgegeven bij "inkomsten uit overige werkzaamheden". Hoe dan ook, hoef je niks meer mee te doen.

Webstylerz staat graag voor u klaar.
Met citaat reageren
Oud 1 september 2009, 15:46
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen

Hoe dan ook zou ik me als ik jou was gewoon inschrijven, het is niet veel werk om te doen en bied tal van voordelen. ook omdat je aangeeft dat je al deels bezig bent (geweest).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten