Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #9  
Oud 15 december 2009, 10:51
Natas Natas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2009
Berichten: 17
Standaard Re: Brief of e-mail?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyonesse Bekijk bericht
Dag Natasja,



Van de website www.spamklacht.nl: "Een spambericht is een bericht dat u ongevraagd ontvangt. Denk aan een e-mailbericht of een sms'je. De inhoud van het bericht bepaalt of er daadwerkelijk sprake is van spam: die moet commercieel, ideëel of charitatief zijn."

Jouw geplande schrijven voldoet geheel aan deze omschrijving zodra je 'm per e-mail verstuurt, behalve bij die paar bedrijven die nadrukkelijk aangeven prijs te stellen op spontane reacties van bijv. freelancers.





Als jij een brief ter attentie van een specifiek iemand stuurt, is de kans groter dat de enveloppe bij de brief blijft zitten.



Beide tijdrovende aspecten die je opnoemt wegen m.i. op tegen de grotere kans die je ermee maakt op een positieve respons. Ik denk dat dit een kwestie is van kwaliteit versus kwantiteit.

Nog even een paar tips van mij:
- stuur nooit honderden brieven tegelijk de deur uit, maar begin met een stuk of 5. Meet de respons, pas de brief daar eventueel op aan en verstuur van deze aangepaste brief weer een stuk of 5 exemplaren. Ga hiermee net zo lang door tot je de ideale brief hebt. Die kun je in grotere 'porties' gaan versturen. Zorg er wel voor dat die porties gerelateerd zijn aan de hoeveelheid tijd en aandacht die je aan de vervolgactie(s) kunt besteden (zie tip Miranda).
- zorg dat je de brief richt aan de persoon die ook beslissingsbevoegd is. In het slechtste geval kost het je de minste tijd om op een afwijzing uit te komen, maar over het algemeen vergroot het je kansen op een positief resultaat. Bijkomend voordeel: je kunt de brief en het daarop volgende telefoontje persoonlijker maken. In de tijd die het je kost om uit te zoeken wie deze persoon is, vind je ook meer informatie over het specifieke bedrijf en kun je wellicht met weinig moeite toch de tip van Miranda volgen.
Deze goed bestede tijd compenseert dan weer de tijd die je anders kwijt bent met het wellicht een-aantal-malen bellen-voordat-je-de-goeie hebt e.d.

Succes!!

Groeten, Renée
Bedankt voor je goede tips!
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Factuur per mail Isabelle Omgaan met opdrachtgevers 15 31 augustus 2009 22:38
Mag ik bedrijven na 1 juli ongevraagd direct mail sturen? jesse Marketing en acquisitie 14 13 juni 2009 01:17
Koude acquisitie: sollicitatie of direct mail? Maybellene Marketing en acquisitie 9 8 januari 2008 23:24
Mail onterecht als spam aangeduid HVR Schrijfwijzen ICT 3 2 juli 2007 22:24
beroepskeuzeadvies per mail Hetty Dalsheim Al die andere praktische dingen 7 24 april 2006 22:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon