Re: Hoeveel uren offreren voor teksten?
Hej Marjolijn,
mijn reactie komt natuurlijk veel te laat (je was ook wel erg laat met je vraag).
Maar één uur voor het schrijven van een juridisch artikel lijkt me te weinig. Hoe minder tekst je moet schrijven, hoe meer tijd het kost om het goed te doen. En met name voor juridische artikelen geldt dat je ontzettend moet opletten met de formulering om het juridisch correct houden.
Misschien lukt het je nog wel om binnen 1 uur een artikel in elkaar te draaien (ligt eraan hoe ervaren je bent), maar mijn ervaring met juridische teksten is, dat er altijd juridisch commentaar komt op je tekst.
Dat betekent dat je formuleringen moet wijzigen, moet overleggen met juristen, etc.
De tweede ronde (herschrijfronde) kan daarom nog best wat tijd kosten. Die tweede ronde kan uitdraaien op een derde ronde.
Ik heb veel ervaring met het (her)schrijven van juridische teksten en ik heb gemerkt dat juristen meestal de juridische juistheid stellen boven de leesbaarheid. Dat kan het voor een tekstschrijver moeilijk maken om zowel lezers als juristen gelukkig te maken.
Misschien heb je hier alsnog wat aan.
Marlies
|