Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Jongman
Ik denk zeker dat de investering de moeite waard is, ik zit er zelf ook over te denken nog dit jaar een auto aan te schaffen om dezelfde reden (de fiscale voordelen). Maar wil in mijn startjaar, hoewel erg goed toch voorzichtig zijn met de opgebouwde reserve. Ben en blijf een boekhouder.. dus extra voorzichtig
Als antwoord op je vraag. Aangezien je nu geen zakelijke auto rijd, kan het zeker de moeite waard zijn om te zorgen dat je tot 1 januari onder de 500 prive kilometers te blijven, dan hoef je in 2011 helemaal niet bij te tellen.
Als je wel meer dan 500 km prive rijd hoef je alleen bij te tellen over de dagen dat je de auto gebruikt, dus het hoeft niet hele maanden te zijn.
|
Ok, ja dat gevoel ken ik. Ik wil altijd voor minimaal 3 maanden reserve over houden. Mijn vrouw werkt ook, maar ik maak liever geen aanspraak op haar spaarcenten. Alleen in uiterste noodgevallen. Liefst heb ik een buffer voor een half jaar, dat ik zeg maar al mijn vaste lasten kan betalen zonder werk te hebben.
De verkoper bij de dealer vroeg wel hoelang ik al freelance werk deed.
Ik moet hem wel gelijk in gebruik nemen trouwens. Eind december ga ik een week naar Oostenrijk. Dat moet met die auto. Maar als de bijtelling zelfs over dagen gaat is dat niet zo'n probleem. Als het nu gelijk een heel jaar was had ik toch nog even contact opgenomen met de dealer.