Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 oktober 2011, 10:34
marlies84 marlies84 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 november 2010
Berichten: 24
Standaard Klant heeft niet volledige bedrag van factuur betaald

Hoi allemaal,

Mijn klant had een verkeerd factuurbedrag overgemaakt naar mijn rekening. Het verschil was klein (maar 2,09), maar ik wilde het toch graag op orde hebben. Nu heeft de klant een bedrag van 2 euro betaald en resteert dus nog 9 cent... ik snap niet waarom mijn klant dat zo gedaan heeft, maar dat is dus op dit moment niet anders.

Zouden jullie nog gaan vragen om die 9 cent? Mijn administratie klopt nu niet, maar die 9 cent maakt in de aangifte natuurlijk niet uit. Of zouden jullie een creditfactuur sturen zodat in elk geval mijn administratie klopt?

Alvast bedankt voor jullie hulp!!
Groetjes
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 oktober 2011, 10:37
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

Ik zou gewoon nog eens mailen!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 oktober 2011, 10:45
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marlies84 Bekijk bericht
Zouden jullie nog gaan vragen om die 9 cent?
Nee, dat zou ik afboeken op 'betalingsverschillen'.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 oktober 2011, 11:15
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

Hmm .. hoewel het mailtje natuurlijk geen 9cent waard is .. zou ik het juist wel doen om een punt te maken.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 oktober 2011, 13:00
Marcelot Marcelot is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Berichten: 89
Standaard

Ik zou het niet doen, juist omdat de klant wel al de moeite gedaan heeft om die 2 euro over te maken. Hij is van goede wil en je relatie is dus kennelijk nog goed, als je nog een keer gaat zeuren dan kan dat irriteren. Die 9 cent is zo weg geboekt, net zoals je bij de aangifte van je omzetbelasting moet afronden op hele euros en dan dus ook enkele dubbeltjes moet afboeken. Dus als je dat toch elk kwartaal al hebt, dan gaat die 9 cent je boekhouding dus niet 'slechter' of 'lelijker' maken ofzo. Prijsverschillen heb je zo nu en dan en dat is normaal.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 oktober 2011, 13:13
marlies84 marlies84 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 november 2010
Berichten: 24
Standaard

bedankt voor het meedenken allemaal! Ik heb maar besloten het te laten zitten

Nogmaals dank!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Klant heeft uitstel van betaling aangevraagd, wat te doen met openstaande facturen? graficus Omgaan met opdrachtgevers 11 1 juni 2011 20:12
Tweedehands auto voor zakelijk en privégebruik Evi Belasting 3 16 februari 2011 10:56
Verblijfs- en reiskosten voor cursussen/trainingen op te voeren als bedrijfskosten? Grover Belasting 17 11 november 2010 11:39
Uitkering en zelfstandig ondernemen Anoniem Al die andere praktische dingen 11 22 februari 2007 11:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon