Re: Hoe declaratie privé betaalde kosten boeken in mijn Excel-boekhoudsheet?
ok super bedankt!
mag ik je een voorbeeld geven wat ik dus nu geboekt heb?
Ik ontving een factuur van een contributie. ik ontving deze factuur 's morgens en 's middags betaald ik deze factuur al per bank.
Ik heb nu de volgende jnp's gemaakt in excel:
Contributie
te vorderen BTW
aan crediteur ...
+
Crediteur...
aan bank
Klopt dit dus?
hoe verwerk je eigenlijk als je kantoorbenodigdheden koopt in een winkel en je betaald per pin. Je ontvangt dan een bon (voor de BTW aftrek). ik heb dit geboekt als:
Het lijkt me ook geen slecht plan om eens een echte boekhouder inschakelen, waarmee je je administratie door kan nemen en samen met hem/haar een methode opstellen om zelf je administratie bij te houden.
Dat is niet gratis maar dan heb je wel een goede basis om het verder wel zelf te kunnen doen.
Re: Hoe declaratie privé betaalde kosten boeken in mijn Excel-boekhoudsheet?
Dank je wel JuliaV. maar ik dacht toch echt dat dit een forum was waarbij je ook informatie kon opvragen! Het enige wat ik wilde is antwoorrd/bevestiging op mijn boeking. Voor de rest heb ik alle op orde.