Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 november 2007, 13:16
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator

Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Zitten jullie op Twitter?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bekijk bericht
Hyves heb ik ook. Maar ik heb er eigenlijk nooit aan gedacht om dit zakelijk te gebruiken.
Wie weet krijg je er eens een opdracht mee. Maar ik heb mijn Hyves meer omdat het me wel grappig leek :P

koenw405.hyves.nl
Heb ik ook! Tot ik merkte dat er een heleboel leuke Hyves waren voor Freelancers. Daarnaast werd ik ook toegevoegd door een aantal mensen en dan ga je vanzelf even vragen wat zij eigenlijk doen natuurlijk

Met citaat reageren
Oud 5 november 2007, 16:12
Koen's schermafbeelding
Koen Koen is offline
Seniorlid

tot zover heb ik alleen maar mensen die vrienden van mij zijn op Hyves

Rush Internetdiensten
Professioneel, persoonlijk en betaalbaar.
Met citaat reageren
Oud 5 november 2007, 17:48
mimamaartje's schermafbeelding
mimamaartje mimamaartje is offline
Veteraan

Citaat:
Ben jij (of iemand anders) trouwens premiumlid?
Ik ben geen premium lid, wel even geweest omdat iemand mij (en 9 anderen) aangemeld had.

Citaat:
Ben eigenlijk wel benieuwd of jullie via Linkedin of Hyves concrete contacten of opdrachten hebben gevonden waar je iets aan hebt gehad.
Hetzelfde als Adine, geen concrete opdrachten, wel meer contacten. En regelmatig krijg ik bezoekers op mijn website via Hyves.
Met citaat reageren
Oud 5 november 2007, 19:27
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan

Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen

Opdrachten 'uit de blauwe hemel' via netwerksites zijn vrij uniek. Je bouwt niet zo snel vertrouwen op, hoewel het mij wel eens is overkomen dat ik een opdracht 100% via zo'n site, later via mail en msn heb afgehandeld en netjes betaald kreeg, dus zonder telefonisch of 'in real life' contact.
Als je in nippeltjes en moertjes handelt, iemand zoekt op 'groothandel nippeltjes en moertjes' en vindt je- dan is de kans al groter, maar er wordt toch vooral dienstverlening aangeboden, en de producten zijn vaak iets complexer dan nippeltjes en moertjes.

Contacten waar je werk van maakt en dus relaties van maakt kunnen je echter wel degelijk opdrachten opleveren. Maar dan moet je daar wel energie in investeren.... Contacten en dus relaties kan je overal 'opdoen'...

Tip: Eerste Hulp Bij Online Netwerken
Oud 5 november 2007, 22:16
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen

ik zit niet op zulke "netwerk" of "sociale" sites, maar overweeg wel ooit eens een profiel op Linkedin te zetten.

Ik krijg wel weer leuke opdrachten via forums waar ik actief ben.
Met citaat reageren
Oud 16 november 2007, 21:35
harald harald is offline
Lid

Ik zit al een tijdje (2 jaar ofzo) op linkedIn.
Tot nu ben ik 2 keer benaderd door directe contacten, omdat contacten van hun (2e nivo zeg maar) met mij in contact wilden komen ivm een vacature of opdracht.
Ik vind het een geweldige site. Ik word gevonden vanuit de meest uiteenlopende hoeken van Europa. Over het algemeen zijn het oud-collega's die mij gevonden hebben. Maar ook andersom heb ik menig oud-collega gevonden via Linkedin.
Met citaat reageren
Oud 18 november 2007, 11:45
Arend Arend is offline
Verbannen

ga je zoeken
valt niet mee, er zijn honderden Haralds...
Met citaat reageren
Oud 19 november 2007, 10:13
Riël Notermans Riël Notermans is offline
Verbannen

Stuur een bericht via MSN naar Riël Notermans

Ik heb me aangemeld op Twitter (was wel nieuwschierig). .. maar of ik begrijp het niet, of het ís saai.

Wat kan ik daar nu? Als ik niet meteen zie wat ik moet doen, haak ik af. Kan er alleen aangeven waar ik nu mee bezig ben? Nah, niks voor mij, heb er denk ik ook de tijd en het geduld niet voor
Met citaat reageren
Oud 19 november 2007, 15:14
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan

Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riël Notermans Bekijk bericht
Ik heb me aangemeld op Twitter (was wel nieuwschierig). .. maar of ik begrijp het niet, of het ís saai.

Wat kan ik daar nu? Als ik niet meteen zie wat ik moet doen, haak ik af. Kan er alleen aangeven waar ik nu mee bezig ben? Nah, niks voor mij, heb er denk ik ook de tijd en het geduld niet voor
Twitter is een vorm van 'micro-blogging'. Je vertelt er in een paar woorden of zinnen (maximaal) wat je aan het doen bent, en anderen doen hetzelfde. Die verschijnen (als je ze 'follow't, volgt dus) in je eigen Twitter-pagina, waar je dus op de hoogte blijft wat anderen doen, denken, nodig hebben, vinden...het is 'gekwebbel' dus (de betekenis van 'twitter' is getsjilp)
Ik vertel dus dat ik aan het Lancelotten ben, een ander vraagt "weet een van jullie misschien hoe ik m'n OSX kan updaten zonder...", sommigen geven updates wat er op de conferentie waar ze zijn gebeurt, enz. enz.!
Oud 17 december 2007, 10:51
aNHa's schermafbeelding
aNHa aNHa is offline
Seniorlid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riël Notermans Bekijk bericht

Hier nog één
Ik heb dan nooit getwitterd, maar wel via Numpa en dat is volgens mij hetzelfde...microblogging wordt het genoemd....ik noem het ouderwets chatten. Of is dat té kort door de bocht en begrijp ik het ook niet? Ik vind het in ieder geval zonde van m'n tijd en heb mezelf al weer afgemeld
Twitter LinkedIn
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
twitter

Regels voor berichten