Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kees_ASB
Nog even over alle kosten opvoeren: gaat dat om artikelen die anders over meer jaren verdeeld moeten worden? Of bedoel je willekeurig afschrijven? Dat laatste is dan weer voor alles boven 750 euro. Ik zit meer met kleine kosten zoals een harde schijf of test apparaatje. Daarvan heb ik wel wat die ik in een keer op de IB2008 wil zetten. Dat was voor mij geen heel jaar ook, maar wel mijn startjaar, dan heb je helemaal geen kans op 1225 uur.
|
Alles opvoeren betekent niet meer dan dat.
Afschrijvingen komen pas aan de orde bij "aanschaffingen" die € 450,- (en geen € 750,-!) of meer kosten. Die bedrijfsmiddelen voor je dan nog steeds op als kosten, alleen in stukjes en over de jaren heen verspreid.
De door jou aangehaalde voorbeelden van kleine aanschaffingen kun je dus gewoon in één keer opvoeren als kosten.
Heb je een aanschaffing gedaan boven het genoemde bedrag, dan heb je alleen als je in aanmerking komt voor de startesaftrek de keus om willekeurig af te schrijven:
http://www.belastingdienst.nl/zakeli...steren-05.html
Wie weet heb je dit jaar wel de mogelijkheid om aan het urencriterium te voldoen, zodat je alsnog willekeurig kunt afschrijven, want dan is 2008 je aanloopjaar.
Groetjes, Renée