Re: Factureren short copy
Je kan toch ook een omschrijving doen van de werkzaamheden zoals verdiepen in het bedrijf, schrijven en reviseren van de regels, etc etc, zonder prijs erachter en dan een totaalprijs maken welke het budget naderd?
Je kan toch ook je uren 'aandikken' naar een redelijk totaalprijsje ? Ook al is dit niet in het budget, blijkbaar willen jullie in de toekomst ook samen verder, en als je uurloon dan praktisch dubbel zo hoog is (je hebt er immers niet zo lang aan gewerkt) is het toch ook niet erg dat de opdrachtgever er goedkoop vanaf komt?
Ik vind het eigenlijk ook lastig als iemand een budget opgeeft. Als je dan eronder gaat zitten geeft dat een gevoel van 'ik heb er niet uitgehaald wat ik mogelijk zou kunnen' ! Laat het budget gewoon los, zou ik zeggen, en vraag een bedrag waar je je zelf prettig bij voelt. Had je iets in je hoofd van tevoren, van boh die opdracht, daar zou ik wel eens zo en zoveel mee kunnen verdienen? Dan ben jij tevreden met wat je hebt.
Ik ken het wel:
Vroeger maakte ik wel eens auto's. Auto liep niet meer, dan zei ik ook ik kijk wel, wat mag t kosten ? Dan kon ik bellen als t duurder werd, als het probleem groot was.
Maargoed, blijkt een draadje los te hangen na een half uurtje zoeken. Auto loopt weer, je bent een half uur verder, en t mocht 200 euro kosten. Zelfde probleem he, wat doe je dan? Vraag je 100 euro voor t zoeken? Ben je zelf dan blij met iemand een poot uitgedraaid te hebben? Of vraag je het half uurtje werk gewoon? Die paar centen zetten ook geen zoden aan de dijk...
|