Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 februari 2012, 08:21
mienus mienus is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 februari 2012
Berichten: 1
Standaard Wil IB-aangifte als ondernemer doen, maar heb formulier voor particulieren gekregen

Hallo,
Ik ben ZZPér en heb een VAR-WUO. Ik wil graag aangifte doen als ondernemer maar ik heb van de belastingdienst een aangifteformulier voor particulieren ontvangen. Kan ik toch aangifte doen als ondernemer?
Zo ja, hoe pak ik dat aan?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 februari 2012, 08:38
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

even bellen met de belastingdienst en vragen om een ondernemersbiljet uit te reiken omdat je vanwege je VAR WUO of naar een belastingadviseur gaan die kan met zijn software een ondernemersaangifte invullen (en zorgen dat je aangemerkt word als ondernemer)

Er is geen formele koppeling tussen het krijgen van een VAR WUO en het krijgen van een ondernemersaangifte. Die beoordelingen staan los van elkaar. Maar in principe heeft iedereen het "recht" om een ondernemersaangifte aan te vragen, de belastingdienst zal pas na indienen beoordelen of dat terecht was (omdat dat natuurlijk uitsluitend kan op aangegeven bedragen)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 maart 2012, 14:59
CrammC's schermafbeelding
CrammC CrammC is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2010
Berichten: 33
Standaard

Zelfde verhaal, erg slordig van de BDienst. Mag ik er zelf achteraan gaan, met als risico dat ze er moeilijk over gaan lopen doen.