Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tijn1978
Het is te verwachten: na inschrijving bij de KvK krijgt mijn postbode het drukker...
Zo ontving ik van de week een formulier van de kredietbeoordelaar Graydon met het verzoek een aantal aanvullende bedrijfsgegevens in te vullen en terug te sturen.
Met als argument dat bij toekomstige kredietbeoordelingen van mijn onderneming compleetheid en actualiteit van groot belang is. ( )
Nu is mijn vraag aan jullie: wat doen jullie met dit soort verzoeken? Prullenbak of ingevuld retour omdat het handig kan zijn bij bijvoorbeeld levering op rekening?
|
Ik wantrouw dit soort aanvragen altijd en gooi ze linea recta in de vuilnisbak. Waarom zou zo'n bedrijf dat moeten weten zonder enige aanleiding? BKR registreert van natuurlijke personen de (on)kredietwaardigheid, ook van ondernemers met een eenmanszaak, dus waarom zou je dat op een andere plek vrijwillig willen laten noteren? Je weet niet wat ze met je gegevens gaan doen en als het zover is dat je kredietwaardigheid gecheckt moet worden volstaat naar mijn idee de BKR, je bank, de KvK en natuurlijk je eigen bedrijfsgegevens die je toch al goed geadministreerd hebt. Er zijn al zoveel plekken waar gegevens over personen en bedrijven worden genoteerd, als het niet moet niet nog meer plekken scheppen dus...
Houdt er rekening mee dat bedrijven gewoon de KvK gegevens kunnen kopen en dat niet ieder bedrijf dat naar aanleiding van je KvK inschrijving dingen van je vraagt te vertrouwen is. Integendeel.
Dat een bedrijf als T-mobile zijn eigen kredietonderzoek laat doen is een ander verhaal, maar ik weet zeker dat als jij je gegevens aan dit bedrijf geeft, je zeer waarschijnlijk bij een dergelijk kredietwaardigheidsonderzoek alsnog (door een ander bedrijf) zult worden doorgelicht.
Mocht je nog meer willen weten, dan kun je natuurlijk altijd even googlen. Ik vond, onder andere,
deze tread er over op higherlevel. Even goed lezen, de tread verwijst ook nog naar een oudere tread.