Hallo allen,
Mijn naam is Bram Rooijmans en ik ben freelance Java/J2EE software ontwikkelaar en architect. Ik heb meer dan 10 jaar ervaring, waarvan 5 jaar als zelfstandig ondernemer onder de naam Academy Labs.
Ik ontwikkel maatwerk software, desktop- en webapplicaties voor grote en middelgrote klanten. Daarnaast geef ik regelmatig trainingen voor het Sun Certified Java Programmer certificaat (SCJP 6.0).
Tijdens projecten houd ik me graag bezig met kwaliteitsbewaking. Veel IT projecten worden te laat, te duur of te slecht opgeleverd. Ik zet mezelf graag in om dat te voorkomen.
---
Tot zover mijn pitch,
anders ga ik over de 100 woorden heen. Maar ik heb nog iets meer informatie over mezelf; ik ben zoals gezegd al bijna 5 jaar zelfstandig ondernemer, maar eerlijk gezegd ben ik 90% zelfstandig en 10% ondernemer. Ik werk vaak bij grote bedrijven via detacheringsburo’s, uurtje-factuurtje. Niet heel erg “ondernemend” dus.
Mijn voornemen is om de verhouding zelfstandig/ondernemer te verleggen naar bijvoorbeeld 70/30, of misschien wel 50/50. Ik wil me meer bezig gaan houden met kwaliteitsbewaking van (Java) IT projecten, training-on-the-job en kwaliteitsaudits.
Daarnaast lijkt het me leuk om meer opdrachten te doen voor kleine zelfstandigen, in plaats van de vaak grote bedrijven waar ik nu voor werk. Opdrachten die ik alleen of met iemand uit mijn netwerk uit kan voeren en waarbij ik de rol van analist, ontwikkelaar, architect en tester tegelijkertijd kan vervullen. Dus als iemand nog steeds de administratie, adressen of wachtwoorden in Excel bijhoudt, stuur me eens een mailtje of persoonlijk berichtje. Dan leg ik uit wat er zoal mogelijk is.
Tot “ziens” hier op het forum!
Met vriendelijk groet,
Bram Rooijmans